5 stvari koje će vaš blog učiniti boljim

Prilikom pisanja bloga potrebno je malo razmisliti i o nijansama i ''sitnicama'' koje će ga učiniti (još) boljim, ljepšim i potencijalno – čitanijim.

Pisanje bloga je zabavno, ali nije uvijek lako. Bez obzira na to imate li blog iz hobija ili možda zbog posla, poželjno je da postovi budu donekle redoviti, da sadržaj bude zanimljiv ciljanoj čitateljskoj publici te da pišete o onome što vam je blisko ili u čemu ste stručni. Međutim, prilikom pisanja bloga potrebno je malo razmisliti i o nijansama i ”sitnicama” koje će ga učiniti (još) boljim, ljepšim i potencijalno – čitanijim. Donosimo vam nekoliko savjeta kako postići upravo to!

Naslov

Iz naslova svakog posta trebalo bi odmah biti jasno o čemu se u konkretnom tekstu radi. Ako pišete blog sa stručnim savjetima, korištenje riječi ”što” ili ”kako” može biti pun pogodak. Ponekad je zgodno u naslov uključiti i neku igru riječi ili frazu za koju ste sigurni da će je razumjeti vaši redoviti čitatelji (pogotovo ako je riječ o primjerice filmskom ili glazbenom blogu). U naslov je također korisno ubaciti ključne riječi i izraze koji će biti relevantni internetskim tražilicama.

Stil

Blog u pravilu ne bi smio biti suhoparan i preozbiljan, čak ni kada je profesionalan. Pišite opušteno i razumljivo, izrazite svoj stav, budite informativni, ali i duhoviti! Slobodno ubacite i poneki izraz iz žargona. Pišite ono što biste i sami željeli čitati, ali istovremeno se postavite ”u tuđu kožu” i imajte na umu da tekst mora biti jasan i zanimljiv i drugima, a ne samo vama. I naravno, pazite na gramatiku i pravopisne pogreške.

Oblikovanje teksta

Uzmite malo vremena i oblikujte tekst da bude čitak i pregledan te koristite standardne fontove. Odvojite pasuse, izbjegavajte prevelike ”blokove” teksta i u slučaju dužega posta svakako ubacite podnaslove. Istaknite važne dijelove kurzivom i boldanjem, ali nemojte pretjerivati. Obogatite tekst i relevantnim linkovima, ali također s mjerom. Svakako izbjegavajte ”kilometarske” postove kakvi su nekad bili česti u vrijeme prvih blogova. Danas malo tko ima vremena i strpljenja na internetu čitati beskrajne tekstove.

Vizualni sadržaj

Slike i filmovi danas na internetu znače više nego ikada i preporučljivo je da njima obogatite svoj blog. Naravno, dobro se informirajte koje slike smijete koristiti i pod kojim uvjetima, ali na internetu danas ima dovoljno servisa s besplatnim fotografijama koji od vas u pravilu traže samo navođenje izvora i eventualno linkanje. Ako koristite fotografije koje ste sami uradili, nije naodmet obraditi ih, ”provući” ih kroz neki instagramski filtar ili napraviti od njih kolaž. Internet danas vrvi besplatnim aplikacijama i programima koji omogućavaju sve to.

Povremeno ugradite u tekst i neki relevantni video s YouTubea, pokušajte za blog snimiti filmić ili se poigrajte nekim od online-alata za izradu jednostavnih infografika. Naravno, sve to koristite s mjerom, pogotovo ako je vaš blog prvenstveno usmjeren na tekstualni sadržaj. I jedan mali savjet koji mnogi blogeri često zanemaruju: prilagodite širinu slika i videa kako bi bila ista ili barem približna širini teksta. U svakom slučaju, ljepše izgleda.

Interakcija i dijeljenje

Napisali ste savršeni tekst na svom blogu i vrijeme je da to objavite svijetu! Sva sreća da danas postoje društvene mreže. Dakle, ne ustručavajte se podijeliti novi post s prijateljima i poznanicima na Facebooku, Twitteru, Google Plusu… Razmislite i o tome da napravite Facebook stranicu za vaš blog, koja potencijalno može doprijeti do šireg kruga ljudi. U tom slučaju, komunicirajte s fanovima, zatražite njihovo mišljenje, dajte neki koristan savjet te povremeno podijelite s njima i nešto drugo osim linkova na blog.

Pritom imajte na umu ključnu stvar – nemojte biti dosadni s čestim objavama, odnosno ne spamajte ljude. Također, na samom blogu uključite mogućnost komentiranja postova i svakako odgovarajte na smislene komentare i pitanja. Komunikacija s čitateljima cijeli blogerski ”posao” čini motivirajućim i zabavnijim.

cta-planb-3


Propustili ste