Top 7 online marketinških trendova koji će dominirati 2014.

Svima je poznato kako je internet drastično promijenio način na koji dijelimo informacije te ostavio i više nego dubok utjecaj na marketing. Tako se tijekom posljednjih nekoliko godina sve više velikih kompanija i brendova okrenulo prema objavljivanju vlastitog sadržaja, za razliku od dosadašnjeg, dosadnog i pretjeranog reklamiranja. No što to točno znači i koji će se marketinški pomaci dogoditi u 2014. godini?

Prema Forbesu, slijedi sedam velikih marketinških trendova koji će dominirati sljedećom godinom. Krenimo redom!

1. Content marketing bit će najveći dosad!

Jedan od glavnih načina na koji će velike kompanije potvrditi svoj autoritet i dobiti još veću naklonost i povjerenje svojih korisnika i potrošača jest kreiranjem važnog i vjernog sadržaja putem različitih kanala, čime će staloženo graditi lojalne, dugoročne kupce. Prema riječima Content Marketing Instituta, ove će strategije uključivati društvene mreže, članke i blogove na korporativnim stranicama, e-newslettere, studije slučaja, videouratke i članke na drugim portalima ili stranicama.

2. Raznovrsnost društvenih mreža

Do prije nekoliko godina kompanije su bile limitirane društvenim mrežama putem kojih su mogle korisno i pametno plasirati svoje marketinške kampanje te su se nalazile, u velikoj većini, na Facebooku, Twitteru, LinkedInu. No u naletu novih društvenih mreža Pinterest, Google+, Tumblr i Instagram rapidno su narasli u popularnosti pa su uz svoje korisnike našli i nove u velikim kompanijama, koje sada imaju mnogo više opcija i načina za plasiranje sadržaja publici. S vremenom je ovo postala potpuno uobičajena opcija te se kompanije predstavljaju na svakoj spomenutoj mreži kako bi dospjele do gotovo svih mogućih korisnika.

3. Slikovni sadržaj će prevladavati

Kako će se krajnji korisnici naći na ”udaru” svih mogućih marketinških trikova i predstavljanja, postat će sve važnije da to predstavljanje bude brzo i efektno. Pogledate li društvene mreže poput Pinteresta, Google+, Tumblra i Instagrama, tri od četiri spomenutih imaju jednu veliku zajedničku stvar – slike. Rapidna popularnost primjerice Pinteresta nalazi se u viralnoj moći koju ima slikovni sadržaj. Uspješne objave na blogovima također su pune strateški pozicioniranih slika, fotografija, a još jedan viralno moćan alat predstavljaju infografike kojima prevladava slika s izdvojenim samo najbitnijim, tekstualnim sadržajem.

4. Manje će biti još više

Zamjetan trend koji se pojavio jednostavne su marketinške poruke koje osvajaju kupce. Pogledajte samo vrhunske brendove kao što su Apple i Google koji prilikom oglašavanja naglašavaju jednostavnost i minimalnost. Jedan je članak na stranici Forbes.com to odlično opisao: ”U hiperpovezanosti u kojoj živimo, izdvojit će se one informacije – u moru poruka kojima se svakodnevno hranimo – koje su kratke i jasne, a najuspješnije marketinške strategije bit će one koje će promovirati usluge koje će pojednostaviti sam život kupca.”

5. Mobilni sadržaj je must

Sada više nema smisla govoriti kako je mobilni sadržaj neka nova strategija. Kreiranje sadržaja koji će biti dostupan i na pametnim telefonima i tabletima, kao i responzivni dizajn koji će ubrzo postati i standard (jer druge opcije nema) jest nešto na što ste već dobrano trebali misliti početkom ove godine, a ako ovo još nije dio vaše nove strategije – ne čekajte više ni trenutka. Prema Forbesu, do 2017. godine 87% prodaja ostvarit će se putem mobitela i tableta.

6. Retargetiranje će rasti

Retargetiranje oglasa i ponovno ”kontaktiranje” kupaca uzelo je maha u posljednje vrijeme. Za one kojima nije poznato – retargetiranje se izvodi s pomoću cookieja, a nakon što posjetitelj napusti neku stranicu, usluge ili proizvodi koje je pregledao ponovno će mu se prikazati na nekim drugim stranicama nakon određenog vremena. Marketinški podsjetnik, rekli bismo. Premda to odmah neće uroditi novim prodajama, prema procjenama je jasno da je dugoročno ova strategija itekako povoljna, a do kraja 2014. mogla bi postati potpuno mainstream.

7. SEO i društvene mreže

Već je odavno poznato kako su SEO i društvene mreže sve više povezani i kako jedno bez drugoga više ne funkcionira. Iduća godina donijet će jačanje te veze, a premda social signali nisu još uvijek jaki kao link building, definitivno imaju ulogu u pozicioniranju na Googleovoj tražilici. Pogotovo nakon što se Google fokusirao na to da sadržaj koji predstavlja korisniku koji nešto pretražuje – bude što relevantniji pretrazi.

cta-planb-3


Propustili ste