Najčešće pogreške prilikom dijeljenja sadržaja
- 1. studenoga 2012.
- #content marketing — #društvene mreže

1. Vrijeme nije bitno
Sadržaj, pogotovo onaj maloga volumena kakav se generira na Twitteru, lako je objaviti u gluho doba noći. Hoće li taj sadržaj postati viralan? Možda, ako je namijenjen onima s druge strane globusa koji u to vrijeme tek uključuju računala i čitaju prve tweetove. Linkovi na Twitter svježi su najviše nekoliko sati, pa jedno oko uvijek mora biti na kazaljci GMT+1! Statistike Facebooka kažu da najviše lajkamo subotom prijepodne.
2. Dijeljenje je uvijek isto
Detaljna analiza navika posjetitelja pokazuje kako se postovi mnogo bolje dijele kada korisnici vide linkove za dijeljenje poviše samoga sadržaja. Dodaci poput WordPressova Sharebara koji skrolanjem prate sadržaj odnosno fokus čitatelja, donose dvostruko više dijeljenja na društvene mreže. Začuđujuće, kombinacija ovih opcija za trećinu bolje funkcionira kada su linkovi za dijeljenje sadržaja na društvene mreže – smješteni pri dnu!
3. Važan je samo broj podijeljenoga sadržaja
Premda se velika većina i dalje ufa u lajkove i retweetove, sadržaj je i dalje važan. Umjesto praćenja statistika Facebooka i Twittera, treba pratiti i analizu samoga weba. Možda se sadržaji na društvenim mrežama dobro dijele, ali ako nitko ne dolazi na samu stranicu – čemu to? I malo magije: najbolje mjesto za dizanje CTR-a je postavljanje linka unutar tweeta na točno 25% od početka!
4. Ljudi istodobno čitaju i dijele sadržaj
Čitanje sadržaja i njegovo dijeljenje spadaju u dvije egzaktne kategorije – statistike pokazuju kako se Facebook najviše čita subotom prijepodne, a prema ponedjeljku sve smo manje aktivni. Blogovi se čitaju ponedjeljkom prijepodne, a komentiraju subotom rano ujutro. Cilja li se na žensku publiku, nema smisla komunicirati kasno navečer – nježniji spol čita prije ručka!
5. Na svim frontama
Broj društvenih mreža na kojima je brend angažiran je svakako važan. No, postoji velika razlika u dijeljenju sadržaja kada su ponuđene tek tri ili više mreža. Otprilike desetina korisnika dijeli sadržaj na više od jedne društvene mreže, ali kada im je ponuđeno manje opcija, dijele više sadržaja! Čitatelji uglavnom imaju tendenciju dijeljenja na jednu društvenu mrežu, pa je uguravanje divovskoga PNG-a – na kojemu je dvadeset platformi od Tumblra, preko Digga do StumbleUpona – sasvim izlišno.
6. Jedan tweet je dovoljan
Neki tvitolozi poput Marka Sustera drže kako se tweetovi mnogo bolje dijele ako su tvitnuti barem dvaput dnevno. Naravno, treće i četvrto dijeljenje će privući još čitatelja na blog, ali mnogo manje. Štoviše, tanka je linija između zanimljivoga dijeljenja sadržaja i iritacije sljedbenika koji lupaju na unfollow na ovakav prečesti spam. Eto, ako ste se pitali čemu ono [prvasmjena] i [drugasmjena] u tweetovima koje često znamo vidjeti na domaćem lajnu – sada znate!
7. Posljednja pogreška: Samo polako!
U svijetu društvenih medija uvijek traje ona čuvena “newyorška minuta”. Što se sadržaj više puta podijeli u što kraće vrijeme, statistike su bolje – pogotovo na Facebooku. Jednako tako, što je više lajkova na post, više će ga ljudi vidjeti na svome newsfeedu. Nažalost, za viralnost sadržaja na kraju je najvažnija – inspiracija autora.