Najbolje hrvatske društveno-mrežne kampanje u 2012.
- 31. prosinca 2012.
- #Akcija — #Brokula & Ž — #Bruketa & Žinić — #Crno Jaje — #Davor Runje — #drap — #društvene mreže — #Ida Pandur — #Ilija Brajković — #iStudio — #jasno i glasno — #Jasno&Glasno — #kampanja — #Krešimir Dominić — #Ledonardo — #Milica Cetinić — #Nostradarus — #Ožujsko pivo — #Ping Pong — #ROI — #Sandra Bencun
Otvaranje službenog profila na nekoj od društvenih mreža i objavljivanje zabavnog i promotivnog sadržaja daleko je od dovoljnih radnji za uspjeh brenda. Povezivanje s korisnicima i privlačenje njihove pažnje te povjerenja iziskuje mnogo truda, kreativnosti i inovativnosti. Premda mnoge tvrtke još uvijek ne iskorištavaju puni potencijal društvenih mreža, 2012. godina pokazala je da sve više njih ide u dobrome smjeru i na pravi način koristi prednosti koje nudi ovakav način povezivanja s korisnicima. Za mišljenje o dobrim primjerima iz Hrvatske upitali smo nekolicinu stručnjaka iz agencija specijaliziranih za promociju na društvenim mrežama, koji su izdvojili neke od najboljih kampanja svojih kolega te prokomentirali razloge zašto upravo one zaslužuju titulu najboljih.
Akcija (Ilija Brajković)
Mi bismo izdvojili kampanju Ledonardo, koja je imala odličan uspjeh s više od 50 tisuća kreiranih sladoleda. Prema našem mišljenju, odlična ideja, odlična tehnička izvedba i za korisnike vrlo primamljiva nagrada izdižu ovu kampanju iznad ostalih, te je ona odličan primjer angažiranja korisnika prilikom kreiranja novog proizvoda za tvrtku.
Drap (Davor Runje)
Kampanja Nostradarus jedna je od rijetkih hrvatskih kampanja koja je usmjerena isključivo na vrijednosti brenda koji promovira. Aplikacija Nostradarus osmišljena je kako bi korisnicima pomogla u izboru najluđih darova za svoje prijatelje na temelju zabavnog i otkvačenog ”testa osobnosti”. Za razliku od ostalih aplikacija na tržištu, korisnici nisu dobivali nagrade za korištenje već su im jednostavno promovirane propozicije brenda, a Nostradarus im je uistinu pomogao da iznenade prijatelje.
Ostatak kampanje bio je jednako domišljat, a koristeći zabavne oglase, kampanja je privukla velik broj korisnika na Bonbonovu FB stranicu. Ono što se posebno ističe jest činjenica da se cijela kampanja temelji na insightu korisnika (većina ljudi želi za Božić prijateljima kupiti neki poklon, ali nema ni vremena ni ideje za pronaći zaista fora poklone) i služi kao inspiracijska baza, a ne samo puka baza poklona, te se putem nje (test osobnosti za svakog frenda posebno) može pronaći poseban dar koji će odgovarati specifičnom korisniku.
iStudio (Ida Pandur)
Inače smo najveći fanovi ROI kampanja kojima se klijentu izravno može dokazati povrat na investiciju putem društvenih mreža, jer to smatramo najvažnijim. No kako takvih kampanja nema puno u Hrvatskoj, izdvojit ćemo dvije koje su nam se svidjele, koje su cool i simpatične, a koje su radile kolege iz branše. Prva je navijačka zastava Ožujskoga piva – super, super ideja za povezivanje Facebook kampanje sa širom marketinškom kampanjom i stavljanje fanova na ogromnu navijačku zastavu koja je išla na nogometno prvenstvo. Zaokruživanje cijele priče nam je za pet!
Druga je kampanja Brokula & Ž by Bruketa & Žinić. Sviđa nam se što su napravili dvije personalizirane priče i što su dali život svojim fiktivnim likovima. Ne izgleda jako isforsirano, dopadljivo je i nastavak je šire priče o organskim materijalima, zapošljavanju ex radnica Kamenskog i slično. Skroz cool i simpatično.
Ping Pong (Krešimir Dominić)
Kampanje koje mi uđu u vidno polje i svide mi se kao konzumentu društvenih mreža obično nastojim procijeniti i prema stručnim kriterijima. Glavni kriteriji su mi:
1. Sadrži li kampanja ključni “social insight” – uvid u društveni moment u komunikaciji među ljudima koji se može povezati s brendom.
2. Integracija s ostalim komunikacijskim kanalima (u idealnom slučaju aktivnosti na društvenim mrežama povezane su na više društvenih mreža, prisutne su na internetskoj stranici, kroz PR, marketinške, promo, gerila… aktivnosti u integriranu kampanju).
3. Je li sadržaj koji je plasiran putem društvenih mreža relevantan za brend.
4. Brojke, rezultat kampanje.
U tom smislu pohvalio bih fan stranicu Ožujskoga piva, a osobito kampanju Žujin 100 000 Facebook fan.
Jasno&Glasno (Sandra Bencun i Milica Cetinić)
Među najuspješnije Facebook kampanje u 2012. godini svakako treba uvrstiti Ledovu kampanju “Ledonardo – kreiraj svoju Lizu”. Ta kampanja davala je korisnicima priliku da kreiraju vlastiti model sladoleda počevši od okusa i preljeva sve do posipa i drugih njegovih karakteristika, a koja je zahvaljujući “word of mouse” i zadatku s kojim su se mnogi rado poistovjetili u relativno kratkom roku postala viralna, odnosno zainteresirala je veliki broj korisnika za kreiranje vlastitog sladoleda. U prilog njenoj uspješnosti ide činjenica da je za trajanja kampanje kreirano ukupno 50 477 sladoleda.
Teaser kampanja za misteriozno Crno Jaje s početka 2012. godine bila je jedna od upečatljivijih na našim prostorima i vrijedi je istaknuti kao jednu od onih koje ćemo sigurno pamtiti. Kampanja je definitivno ostvarila svoj cilj da prije samog lansiranja usluge koja se krila iza tog naziva zainteresira brojne korisnike za ono što će tek biti razotkriveno. Tome je veliki doprinos dala činjenica da je Crno Jaje ispunjavalo želje – svima, kao i snažna te konzistentna kampanja na brojnim medijima (kako offline tako i online). Sinergija svih tih aktivnosti davala joj je dodatan boost, a brojan community na društvenim mrežama koji se je okupio oko Crnog Jajeta i koji je cijelo vrijeme uporno nagađao o čemu se radi (i ne samo on), s nestrpljenjem je iščekivao trenutak kada će biti objavljen “identitet crnog jajoglavca”. Mission accomplished.