Koji sadržaji se dijele na društvenim mrežama?

Kako kreirati sadržaj koji će se rado dijeliti? Koji sadržaji se najčešće dijele na društvenim mrežama? Kako postati izvrstan community menadžer? Savjeti slijede

Internet je krcat savjetima kako kreirati privlačan sadržaj na društvenim mrežama i kako postići da ga fanovi dijele. No većina je uglavnom usmjerena prema tehničkim i upravljačkim karakteristikama, primjerice u koje doba dana je najbolje objaviti sadržaj, u kojem omjeru koristiti statuse, fotografije i video, koliki broj dnevnih objava je optimalan za interakciju s fanovima, koliko znakova treba sadržavati status, kako komunicirati s fanovima i razvijati tu vještinu i slično. Dakako, sve navedeno je korisno, međutim može biti i apsolutno beskorisno ako ne poznajete društvene temelje odnosno kako funkcioniraju zajednice. U samome nazivu zanimanja community menadžera krije se glavni zadatak, a to je upravljanje zajednicom. No koliko u tome možete biti uspješni ako ste zapeli već na prvome koraku?

Da biste postigli interakciju i dijeljenje sadržaja, potrebno je saznati što motivira ljude na taj čin, a odličan početak za dobivanje odgovora nalazi se na webu Pillar Summita na kojemu možete pročitati tekst Kako postati izvrstan community menadžer. Postoji razlika između dobro i izvrsnog community menadžera.

Na Pillar Summitu smatraju da dobar CM razumije tehnologiju i društvene medije, a onaj izvrstan i psihologiju te sociologiju; dobar CM uspostavlja red u online zajednici, dok izvrstan neprestano unapređuje i razvija zajednicu, te ono još važnije – izvrstan CM pretvara ljude u aktivne članove za razliku od dobroga koji potiče ljude da kliknu lajk. Sve vještine (tehničke, PR-ovske, menadžerske) s početka ovoga teksta mogu vam u potpunosti koristiti tek kada ste savladali teorijska znanja, koja će vam omogućiti dubinsko razumijevanje funkcioniranja društva i što njegove članove motivira na određene radnje.

Zašto ljudi dijele sadržaj?

Svakodnevan rad s ljudima nije nimalo lak – morate ih zbilja poznavati da biste im dostavili ono što im treba, a istovremeno da biste i vi dobili ono što želite. To je dvosmjeran put i ne funkcionira ako je jedna strana nezadovoljna. Prije negoli si postavite pitanje kakav sadržaj motivira ljude na dijeljenje i interakciju, zapitajte se zašto ljudi uopće dijele sadržaj.

Paul Adams, global brand experience menadžer u Facebooku, dao je odgovor na to pitanje. On smatra da dijeljenje na društvenim mrežama nije toliko prirodno kao lajkanje i komentiranje. Analizirajući razloge zašto ljudi u stvarnome životu komuniciraju i na koji način to čine, došao je do zaključaka kako postići dijeljenje online sadržaja.

Postoje četiri glavna razloga zašto ljudi razgovaraju: žele si olakšati dušu, izgraditi vezu s nekim, pomoći drugima i izgraditi svoj identitet, a najčešće to čine s bliskim osobama – čak i online. Razgovaraju o osobnom iskustvu, drugim ljudima, svome okruženju i osjećajima, a manje o činjenicama. Kada ove stavke preselite u online sferu i kreirate sadržaj koji zadovoljava navedene uvjete, tada on ima šanse postati prihvaćen kod vaše publike i viralno se proširiti.

Šest tipova fanova

Do sličnih je rezultata došla studija koju je proveo New York Times pod nazivom Psihologija dijeljenja. Rezultati su pokazali pet glavnih razloga zašto ljudi dijele sadržaj: kako bi drugima približili vrijedan i zabavan sadržaj, kako bi sebe dokazali među drugima, da uspostave vezu, zbog vlastite ispunjenosti i zbog samoga brenda.

Iz toga je proizašlo šest tipova korisnika. Altruisti s drugima dijele korisne informacije koje mogu biti od pomoći, karijeristima je stalo do stvaranja profesionalnih veza, hipsteri su mladi i kreativni te izražavaju svoje interese putem društvenih mreža, ”boomerangsi” dijele sadržaj kako bi inicirali tuđe reakcije i odobravanje, ”connectorsi” su ležerni, skloni online raspravama i praktični te rado iskorištavaju prednosti članstva na FB stranicama, popuste i promocije, dok oni selektivni inteligentno biraju kakve će sadržaje podijeliti. Analizirajte svoje fanove i pokušajte saznati koji tipovi dominiraju (i kakve vi želite privući) te sukladno s tim kreirajte sadržaj koji će im biti koristan.

Kako kreirati sadržaj koji će ljudi dijeliti?

Današnji korisnici se povezuju, razmjenjuju mišljenja o brendu i svoja iskustva. Onaj tko želi biti primijećen i cijenjen među svojim korisnicima, mora neprestano nuditi više od samoga proizvoda. Ljudi ne lajkaju neki brend zbog njega samoga, već zato što se na neki način poistovjećuju s njim jer sadrži određene karakteristike koje korisnik privatno cijeni (udobnost, pristupačnu cijenu, kvalitetu, snažan društveni angažman).

U prvome planu nije proizvod već što on može učiniti za vašeg korisnika, a najbolji sadržaj na društvenim mrežama je onaj koji će fanovima dati korisnu informaciju, educirati ih i inspirirati. Krucijalno je poznavati svoju online zajednicu i stvoriti jaku priču koja će biti korisna i inovativna. Ako ih dobijete kvalitetnom pričom, oni će taj sadržaj podijeliti a kasnije će htjeti znati više. Pratite svoje fanove i komunicirajte s njima, saznajte što ih ispunjava i motivira, i nastavite im dostavljati takav sadržaj.

cta-planb-3


Propustili ste