Dobri buvljak – od Facebook galerije do vlastite web stranice

Pretvori staru kramu u dobru karmu krilatica je koja se Facebookom širi već godinu dana, a iza nje stoji Boško – zaštitno lice i voditelj Dobrog buvljaka koji djeluje na posve originalan i inovativan način

Dobri buvljak je humanitarni online buvljak i društveno odgovoran projekt koji kontinuirano spaja donatore i kupce s ciljem prikupljanja sredstava za rad neprofitnih udruga. Princip je jednostavan: ako posjedujete predmet kojega se želite riješiti, ili nudite neku uslugu, svoju ponudu postavljate na internetsku stranicu buvljaka uz pripadajuću cijenu, a kupac navedeni iznos transparentno uplaćuje na račun udruge prema vlastitu izboru te tako podupire njezin rad.

Buvljak je pokrenula Druga pomoć, udruga koja je osnovana s ciljem poticanja građana na različite oblike aktivnog uključivanja u rad zajednice radi poboljšanja kvalitete življenja, a voditelji projekta su Boris Miletić, Vanja Blumenšajn i Ivana Boras.
Osim po inovativnom pristupu u spajanju donatora i dobrotvornih udruga, Dobri buvljak ističe se i po svojim počecima koji su bili na Facebooku.

Buvljak je nastao kao galerija na Facebooku, ali je ubrzo nakon početnoga “booma” dobio svoju fan stranicu. Facebook nam se činio kao najbolji izbor za pokretanje projekta i koristili smo ga maksimalno koliko nam je dopuštao. I to je unutar tih zadanih okvira funkcioniralo sasvim dobro. Kada smo prelazili na vlastitu internetsku stranicu, uzeli smo “kostur” koji smo postavili na Facebook i napravili sve ono što ondje nismo mogli. Projekt su vrlo brzo prepoznali i mediji, koji su proširili priču o buvljaku i pomogli da izgradimo jedan kvalitetan community. Ali svakako najvažniji segment u razvoju su naši donatori koji svakodnevno sudjeluju u radu buvljaka, ali i Boško Buvljak, zaštitno lice i voditelj Dobrog buvljaka koji je odmah pobrao simpatije svih sudionika – objasnio je Boris Miletić, jedan od kreatora projekta.

Nakon Facebooka buvljak se proširio i na vlastitu internetsku stranicu, koja je uslijedila nakon pobjede na natječaju InspirAkcija u organizaciji Web Burze i 24sata. Natječaj InspirAkcija bio je sastavljen od dva dijela, a u prvome su korisnici glasali za projekte te je tako za finale odabrano njih sedam. Pobjednika je odabrao žiri kojemu smo prezentirali svoju ideju i način na koji bismo je dalje razvijali. Mislim da je upravo ideja, ali i vizija održivosti projekta bila ta koja nam je donijela pobjedu. Svakako da nije odmoglo ni to što smo već tada na neki način testirali projekt na društvenoj mreži Facebook, a stranica je bila samo logičan korak da ga podignemo na novu razinu.

Podizanje internetske stranice koju je dizajnirala Web Burza, omogućilo je preglednost i funkcionalnost koju su prepoznali i korisnici. Sada im je omogućeno da sami doniraju, kupuju i sudjeluju u radu buvljaka. U prva tri tjedna nakon lansiranja stranice, Dobri buvljak je zabilježio preko 70 tisuća posjeta, a dosad je na razne načine prikupio više od 25 tisuća kuna donacija.

Premda je nakon pobjede na natječaju cijeli proces doniranja i kupnje premješten s Facebooka na internetsku stranicu, buvljak je i dalje aktivan na svojoj fan stranici koja je važna za ovaj projekt. To je mjesto na kojemu buvljak egzistira posljednjih godinu dana i gdje smo okupili preko 3700 aktivnih fanova. Sav sadržaj i sve aktivnosti s internetske stranice možemo promovirati preko Facebooka, odakle dobivamo najveći dio posjeta i interakcija. I na koncu, putem nje svakodnevno komuniciramo sa svojim fanovima i informiramo ih o svim novostima s buvljaka.

U rujnu je pokrenut i Twitter kanal, ali Facebook je ipak za Dobri buvljak glavni komunikacijski kanal koji planira i dalje koristiti jednakim intenzitetom, jer je to community koji su kreatori buvljaka dugo gradili i gdje se osjećaju kao na svom terenu.


Propustili ste