Digitalni marketing u 2014.

Digitalni je marketing područje koje se ubrzano mijenja i 2014. zasigurno će izgledati drukčije nego 2013. Nove platforme i servisi niču praktički svakodnevno, postojeće društvene mreže redovito uvode nove opcije i značajke, dok su istovremeno sve oči uprte u mobilni segment, koji sve više postaje jedan od ključnih faktora daljnjega razvoja digitalnog marketinga.

Digitalni marketing uzima i sve veći dio ukupnog oglašivačkog ”kolača”. Prema nedavnim procjenama eMarketera i Starcom Media Vesta, globalna potrošnja na digitalno oglašavanje dosegnut će 117,60 milijarda dolara u ovoj godini (više od 22 posto ukupnog oglašivačkog tržišta), što predstavlja rast od 13 posto u odnosu na razine u 2012. Istovremeno, procjenjuje se da će ulaganja u mobilno oglašavanje dosegnuti razinu od 15,8 milijarda dolara, što je na godišnjoj razini skok od gotovo 80 posto!

Za iduću se godinu pak procjenjuje kako će se digitalni udio u ukupnom marketinškom tržištu približiti 25 posto, odnosno jednoj četvrtini. To već predstavlja i bitan psihološki faktor, koji će vrlo vjerojatno utjecati na marketinške odluke i slaganje oglašivačkih budžeta.

Digitalni marketing mijenja lice cijele industrije i njegova budućnost zasigurno je svijetla. A što će se s njime dogoditi u bliskoj budućnosti, tj. 2014. godine, otkriva nam nekoliko domaćih stručnjaka. Njih smo upitali koji će biti glavni trendovi u digitalnom marketingu u narednoj godini.

Tin Kadoić, kreativni direktor, Brlog

Digitalni marketing počet će sve više i više izlaziti iz okvira “digitalnih medija” kakve ih percipiramo, i sve više se povezivati s fizičkim svijetom. Tu stavljamo fokus na physical & wearable computing te na interaktivne instalacije – u kojoj god se mjeri one manifestiraju (od velikih urbanih interakcija do mikrointerakcija na našim radnim stolovima). Quantified self postala je nevjerojatno moćna sintagma: od praćenja koliko hodamo, jedemo, pijemo; gdje se nalazimo i gdje su naši prijatelji; kako sjedimo, kako nam napreduje dijete koje još raste u nama… Senzora i mogućnosti praćenja istih sve je više, kao i alata, kako softverskih, tako i hardverskih, koji nam omogućavaju da te podatke pretvaramo u konkretne radnje. Google Glass jedan je od primjera koji nam svakako pada na pamet, no ja se veselim manjim projektima kakve viđamo po crowdfunding-platformama, kao i totalno bizarnim nezavisnim projektima. Veselim se kreativnosti i novim pogledima na svijet koji će iz toga proizaći.

Ružica Vrdoljak, project manager, Gingernet

Mislim da ćemo u 2014. doživjeti veliki rast na nekoliko područja u digitalnom. Prvi koji bih spomenula nezaobilazan je mobile koji u svakom svom segmentu već raste, a sada nas očekuje i pravi bum. Zbog korisnika koji su uvijek online zahvaljujući mobilnim uređajima, mijenja se i mobilno oglašavanje, društvene mreže, dizajn te sveukupni pristup korisniku. Druga velika stvar je brendirani sadržaj. Pod tim mislim da se već naveliko usvojilo da je sadržaj kralj, a ono što sada brendovi usvajaju jesu načini korištenja tog sadržaja. Zbog toga očekujem da će sve više brendova raditi blogove, tekstove, portale i na njih privlačiti korisnika te ga tako zainteresirati za sebe ili svoj proizvod/uslugu. Kada govorimo o sadržaju, na to se veže i segmentacija targeta, odnosno važnost mikrotargetiranja kako sadržajem, tako i oglasima.

Milica Cetinić, account director, Jasno & Glasno

Premda je to na globalnom nivou već postao standard, content marketing nametnut će se kao sve dominantniji i učinkovitiji način komunikacije tvrtki u Hrvatskoj s korisnicima svojih usluga i proizvoda. Jedan od digitalnih trendova u 2014. bit će i golem fokus na mobilno, odnosno na distribuciju sadržaja što ga tvrtke komuniciraju svojim potencijalnim i postojećim korisnicima na više mobilnih platformi, odnosno onih uređaja na kojima korisnici provode najviše vremena i kojima se najčešće služe. Nadalje, veći će se naglasak stavljati na vizualni segment strategija content marketinga. Prilagodba jednoga sadržaja raznim formatima postat će sve učestalija. Primjerice, jedna tema može se obraditi objavom na blogu, u infografici, videu, fotogaleriji… Video će igrati sve veću i važniju ulogu, i to kratki videosadržaji ne samo na YouTubeu već i na drugim društvenim mrežama poput Vinea i Instagrama. Društvene mreže postat će sve veći generatori prometa prema digitalnim odredištima kompanija na kojima će se nalaziti sve više sadržaja usmjerenih prema korisnicima i njihovim potrebama, a ne isključivo promociji tvrtki. Pritom, tvrtke će sve više pozornosti usmjeriti prema blogovima za komunikaciju tih sadržaja.

Ida Pandur, CEO, Entourage

Mobile, video, integracija i ponašanje potrošača četiri su osnovne smjernice, uključujući značajnija povećanja budžeta. Pametni telefoni i tableti koristit će se za surfanje više nego desktop računala i samim time sav sadržaj će se prvo trebati kreirati prema zakonitostima tih medija. Video kao način prenošenja poruke nametnut će se još više zbog kvalitete kamera i brzina interneta. Kampanje će postati sve integriranije, npr. Facebook aplikacija neće biti sama za sebe, već će biti dio zaokružene priče koja će se provlačiti kroz sve kanale. I kao most svega, ponašanje potrošača – digital će se koristiti za bolje upoznavanje potrošača s pomoću prikupljanja i segmentacije velike količine podataka, a na temelju analiza radit će se relevantnije komunikacijske i kreativne strategije. Kako bi se to moglo kvalitetno provesti, u online će se napokon značajnije početi ulagati jer su korisnici online, mobilni i što je najbitnije, sve se može egzaktno mjeriti i brzo prilagođavati kako bi se postigli optimalni rezultati.

Anela Senčar, account manager, iStudio

Mislim da se pri predviđanju trendova u digitaliji treba ili fokusirati na jedno područje ili ih obuhvatiti sve. Ako se fokusiramo na društvene mreže, nakon 2013. u kojoj su više-manje svi globalni i lokalni brendovi te manji obrti i proizvođači napokon skužili da jednostavno trebaju biti prisutni i razvijati svoju prisutnost i odnos s korisnicima na društvenim mrežama, mislim da će u 2014. biti naglasak na – performansu. Odnosno, pronalasku načina i rješenja kako fanove pretvoriti u realne i odane kupce koji neće samo lajkati svaku objavu, već vjerno kupovati proizvode brenda. Time će se razvijati i CRM, a i svijest o potrebi za segmentacijom online korisnika. Dosad se na Facebook, Twitter i ostale društvene mreže gledalo kao na oglasne ploče brendova, onakve kakve postoje u svim zgradama gdje se čitaju obavijesti za stanare, a mislim da će ih se u 2014. napokon početi ozbiljnije doživljavati kao kanal prodaje s glavnim pitanjem: kako prodati neku uslugu ili proizvod putem, primjerice, Facebooka? Kako vratiti novac uložen u pisanje po društvenim mrežama i generirati konverzije? A pritom ne mislim na ono što radi većina stranica s rukotvorinama, jer je to poprilično benigan primjer.

cta-planb-3


Tomislav voli filmove, knjige i pop-kulturu. Latentni skriboman.

Propustili ste