Budućnost društvenih mreža
- 30. listopada 2015.
- #budućnost društvenih mreža — #društvene mreže

Dramatičan utjecaj društvenih mreža na biznis, ali i na život u cijelosti, razlog je zbog kojeg se često nagađa o razvojima novih tehnologija i trendova koji će obilježiti budućnost.
Teško da smo u prošlosti mogli i pretpostaviti kako će utjecaj društvenih mreža biti toliko velik te da će one biti u središtu i fokusu svih čimbenika poslovnoga i svakodnevnog života, no definitivan pokazatelj toga su brojke. Facebook prednjači sa 1,4 milijarde registriranih korisnika, dok je Twitter deseti s više od 300 milijuna korisnika. Tumblr, ultimativna blogerska destinacija, trenutačno raspolaže s otprilike 230 milijuna aktivnih blogera.
Međutim, u moru novih korisnika društvenih mreža, i onih koji će to tek postati, gube se personalizacija i individualnost. Kako je gotovo sigurno da će se narednih godina povećati broj novih društvenih mreža i servisa, poslovnjacima i marketinškim stručnjacima bit će u fokusu ciljne skupine, ali i korisnici s kojima do sada nisu imali doticaja.
S našim korisničkim navikama usko je povezana i multimedijalna razina informiranja, a glavna značajka toga je pozornost, odnosno vrijeme koje provedemo nad nekim sadržajem na društvenoj mreži. Pretpostavlja se da je prije 100 godina prosječno vrijeme fokusa bilo oko 20 minuta. Danas je taj prosjek tek 9 sekundi, što je pokazatelj marketinškim stručnjacima da se trebaju usredotočiti na stvaranje što sažetijega sadržaja.
Nadovezujući se na prethodno, moramo se osvrnuti i na količinu sadržaja na društvenim mrežama. Sadržaja je mnogo, a u budućnosti će ga biti još i više, no ono što će obilježiti upravo njegov protok je jednostavnija tehnologija koja će u realnome vremenu “krojiti” sadržaj prema individualnim preferencijama korisnika. To će nedvojbeno utjecati na vrijeme koje provedemo tražeći ono što nas zanima. Važan trend budućnosti zasigurno će biti i “privremeni” sadržaj, a već nam je Snapchat pokazao kako ljudi preferiraju sadržaj koji ne ostaje zauvijek vidljiv i dostupan u bespućima interneta.
Kontekstualizacija sadržaja još je jedno moguće obilježje društvenih mreža u budućnosti, a sjajan primjer je LinkedIn, koji je svojom platformom objedinio poslovne korisnike. Google je sa svojim krugovima definitivno upozorio na važnost konteksta u kojemu se nalazi neki sadržaj, a njegov primjer preuzeli su mnogi drugi servsi kao što su npr. Nextdoor i Edmodo, koji okupljaju uže skupine ljudi sličnih interesa (susjedi unutar istoga kvarta, studenti i učitelji). Uskoro bi svaki oblik javnoga i privatnog života mogao dobiti svoj kontekst u obliku društvene stranice.
Kada govorimo o budućim trendovima, ne možemo preskočiti proširenu i virtualnu stvarnost. Facebook intenzivno radi na razvijanju i ulaganju u tehnološka ostvarenja kojima će virtualna stvarnost postati dominantna komunikacijska platforma. Kako će se to razvijati u budućnosti, vidjet ćemo. Zasad je dosta toga u domeni futurologije, ali izvjesno je da će proširena stvarnost jednoga dana biti važan dio društvenih mreža.
Za kraj, važno je spomenuti trend koji je posljednjih godina u punome zamahu, a to je prilagodba društvenih mreža mobilnim uređajima i platformama. Bez sumnje, budućnost će biti još “mobilnija”, a sve će se to sasvim sigurno odraziti i na svijet društvenih mreža. Pritom će nove značajke, aplikacije i rješenja još više unaprijediti korisničko iskustvo, a vjerojatno i donijeti neke mogućnosti o kojima danas još uopće ne razmišljamo.