Brendovi vole Twitter
Premda je veličinom korisničke baze Twitter daleko iza Facebooka, istraživanja pokazuju kako se napredni korisnici radije druže s brendovima putem Twittera. Zuckerbergovo čedo sustavno pojačava svoju prisutnost na mobilnoj oglasnoj platformi (nedavno uvedene reklame na Instagramu najbolji su primjer), što jasno pokazuje u kojem smjeru ide marketinški i oglašavački biznis.
Golema je prednost Twittera njegovo podržavanje konverzacija u realnome vremenu. S druge strane, brendovi moraju dati najbolje od sebe jer se svaka pogreška u konverzaciji s korisnicima drastično plaća.
Tviteraši su, dobro je poznato, vrlo aktivni i na drugim društvenim platformama poput Facebooka, a ako slijede neki brend na Twitteru, dvadeset puta češće komentiraju od onih koji nisu angažirani te pregledavaju devet puta veću količinu videosadržaja.
Zgodna studija koju je proveo PunchTab pokazala je kako mame tviterašice radije kupuju od brendova koje prate na toj društvenoj platformi. Ranjith Kumaran, gazda PunchTaba, lijepo je to sročio: ”Twitter predstavlja golem tehnološki napredak koji rješava vjekovni problem: doticaj s kupcima, jačanje angažmana i razvijanje svijesti o brendu, kao i uspostavljanje povjerenja između brenda i korisnika.”
U tome će smislu financijska injekcija Twitteru samo popraviti ionako dobru stvar. Pred skori izlazak na dioničko tržište obožavani je servis za cvrkutanje pripremio detaljno izvješće američkoj Komisiji za trgovanje vrijednosnim papirima. U njemu se otkriva kako je tijekom protekloga tromjesečja čak 75 posto aktivnih tviteraša pristupalo servisu mobilnim putem, a tijekom istoga razdoblja 65 posto zarade od oglašavanja ostvareno je putem mobilnih uređaja.
Usporedbe radi, Facebook trenutačno privređuje 41 posto od mobilnoga oglašavanja. Ipak, budući da mu je korisnička baza gotovo sedam puta veća od Twitterove, jasno je tko je ”gazda”, barem za sada.
Facebookov prvi korak u pretvaranju u dioničko društvo bio je pravi debakl jer je bilo upitno kako će generirati zaradu na mobilnim uređajima. Twitter će, po svemu sudeći, igrati mudrije – tržištu je jasno pokazao kako stvari funkcioniraju i u kojem smjeru planira ići.
Konkurencija na polju mobilnoga oglašavanja sve je jača: Pinterest već testira vlastitu oglasnu platformu koja će navodno zadati glavobolju i Facebooku i Twitteru. Naravno, Twitteru nitko ne može konkurirati kada je brzina, odnosno jednostavnost u pitanju. No nedostaju mu vizualne delicije Facebooka i Pinteresta.
Twitterovi ”promovirani proizvodi” omogućavaju oglašivačima ciljanje skupina prema individualnim preferencijama, poput sljedbenika ili ponašanja na kanalu, pa marketingaši mogu trenutačno ciljati korisnikove interese. Nedavna akvizicija tvrtke MoPub trebala bi dodatno ojačati marketinške sposobnosti Twittera. Povrh toga, užurbano se radi i na povezivanju s televizijskim strategijama brendova koji su aktivni na Twitteru kako bi se bolje ciljali TV gledatelji.