Super Bowl: Neka marketinške igre počnu

Tko će biti najkreativniji, koji će oglas biti najzapaženiji ove godine - natjecanje je počelo!

Super Bowl 2016. već neko vrijeme izaziva poprilično zanimanje, no osim same igre, najveću pozornost plijene oglasi koji su već postali svojevrstan kulturni fenomen. Zapravo, mnogi gledatelji prate Super Bowl kako bi svjedočili kreativi marketinških genijalaca za najpoznatije globalne brendove. I dok se na oglase za Super Bowl troši na stotine tisuća dolara, pojedini marketinški stručnjaci pitaju se je li zaista vrijedno takvo trošenje novca i talenata na aktivnosti koje neće imati prevelikoga utjecaja na učinkovitost već ionako poznatih brendova koji su već izgradili svoje čvrste temelje. Unatoč takvim stavovima i razmišljanjima, koji su svakako vrijedni rasprave, pojavio se još jedan trend koji donekle odgovara na njihovo pitanje.

Prije nego što je digitalno marketinško doba uzelo maha, oglasi koje se svake godine željno iščekuje premijerno su prikazivani na Super Bowlu. No, otprije nekoliko godina oglasi kreirani za Super Bowl dostupni su gledateljima i prije njihova prikazivanja tijekom same utakmice, i to putem online marketinških kanala komunikacije. Iako je digitalna marketinška prisutnost nešto što se podrazumijeva, nije li takvo “pretpremijerno” predstavljanje oglasa za Super Bowl uništilo ono famozno iščekivanje kada su brendovi svoje oglase ljubomorno čuvali od očiju publike do zadnje minute? I ne baš, teško je uništiti sam taj doživljaj “na licu mjesta”.

No ipak, pitanje je zašto su tvrtke prihvatile tu praksu? Brendovi su uočili potencijal i vrijednost objavljivanja teasera ili čak cijelih oglasa prije same utakmice, računajući na element iznenađenja i mogućnost da njihov oglas postane viralan. Kako bi se u potpunosti iskoristilo potencijal oglasa koje se priprema za sportski događaj godine, brendovi su odlučili u cijelu priču uključiti i digitalnu platformu, a kao podrška njihovim oglasima, osim brojnih rasprava i PR-a koje donosi, generirani su i prigodni hashtagovi za svaku od kampanja kako bi njezin odjek bio što jači. Uz korištenje “novih”, tj. digitalnih medija, gledanost i doseg oglasa su u porastu, a publika je vrlo brzo prihvatila prikazivanje oglasa na obje platforme. Kao jedan od brendova koji su zaslužni za popularizaciju toga trenda smatra se Volkswagen čiji je sada već legendardni oglas na temu Star Warsa emitiranjem samo nekoliko dana prije Super Bowla postao viralan, stekavši zavidan broj pregleda.

Ovogodišnji Super Bowl je pred vratima, a evo i oglasa koji su u digitalnome okruženju već kreirali prilično velik interes i rasprave.

Budweiser USA: 2016 Super Bowl Commercial #GiveADamn
Psića koji je mnogima rastopio srce zamijenila je kampanja protiv vožnje u alkoholiziranome stanju s Helen Mirren. Oštra poruka elegantno je prenesena neodgovornim vozačima.

T-Mobile “Restricted Bling” Super Bowl Ad
Korištenje slavnih osoba česta je praksa za oglase na Super Bowlu. Tako je i T-Mobile u svojemu oglasu iskoristio Drakea. Vrlo zanimljiv spoj i način prezentiranja proizvoda.

HEINZ Ketchup Game Day 2016 Hot Dog Commercial: “Wiener Stampede”
We have a… wiener. Budweiser je zamijenio svojega psića, no Heinz ih zato ima na desetke. Vrlo zanimljiv način koji prikazuje kako donošenjem odluka, pa tako i odabirom brenda proizvoda kao što su oni iz Heinzova asortimana, uvelike dominiraju naše emocije.

Snickers Super Bowl 2016 Commercial Willem Dafoe Marilyn Monroe
Uz originalnu rođendansku čestitku Super Bowlu, Snickers nastavlja u svome prepoznatljivom tonu, no za ovu prigodu u svojemu su oglasu oživjeli američku ikonu, Marilyn Monroe.

All-New Honda Ridgeline 2016 Big Game Commercial – A New Truck to Love
Na ovogodišnji Super Bowl vraća se Honda, a načinom predstavljanja osobina njihova novoga modela automobila pobrinuli su se da ni ove godine ne nedostaje životinja.


Propustili ste