Microsoft ulaže milijardu dolara u marketing Windowsa

Div iz Redmonda spreman je uložiti golemu svotu u promociju svog novog operativnog sustava, a neki drže kako je taj potez obično bacanje novca

Sjajni novi Windowsi 8 izgledaju posve drukčije od dosadašnjih, no neki ih kritiziraju upravo zbog tog paradigmatskog pomaka u dizajnu sučelja. Naime, nedostatak opcije “start” na koju smo navikli proteklih petnaestak godina, šokirao je brojne korisnike. Medijska pak kampanja, koja je počela u SAD-u, ne troši vrijeme na (kako neki kažu, neophodnu) edukaciju budućih korisnika. Umjesto toga, “osmica” se jednostavno reklamira kao ”cool” proizvod. Ovakva bi strategija, drže neki analitičari, mogla biti pogubna po sam Microsoft.

Naime, korisnici bi mogli postati (blago rečeno) frustrirani kada shvate da proizvod koji su kupili nije tako jednostavan za korištenje. Ipak, daleko od toga da ”osmicu” mogu koristiti samo fakultetski obrazovane osobe. Riječ je tek o tome da novo sučelje zahtijeva određeno vrijeme za privikavanje.

Reklamnu je kampanju, tešku više od milijardu dolara, odradila agencija CP&B, a u Kini i Brazilu JWT. Naravno, tumačenje ovoga koncepta kampanje nisu dali, ali je Rob Reilly, šef kreative CP&B-a, ponudio svoje mišljenje: Fokusirali smo se na iskustvo koje će Windows 8 ponuditi svima, a tu se ne radi o dojmu pokretanja sustava. Naglasak je na dijeljenju sadržaja i povezivosti, kolaboraciji na projektima i slobodi svoga izražaja.

Strma krivulja učenja je nešto o čemu se u Microsoftu šuti, a to im se prilično zamjera. Korisnike se zasigurno ne može educirati poluminutnom reklamom, ali ne može se zanijekati kako naglasak stavljaju na poslovične “appleovske” kvalitete proizvoda umjesto na gorući problem novoga korisničkoga sučelja.

Kako bilo, vrijeme će pokazati koja će korisnička iskustva prevagnuti, no ostaje činjenica da je “osmica” drastično raskrstila sa starim navikama koje smo njegovali punih sedamnaest godina. Kako je Microsoft gradio Windows 8 možete čitati i na Fast Companyju.

Kratka povijest Microsofta

– 1976. Bill Gates i Paul Allen pokreću tvrtku Micro-soft
– 1980. Steve Ballmer se zapošljava kao menadžer
– 1983. Paul Allen daje ostavku, ali ostaje u upravi tvrtke
– 1986. Gates postaje najmlađi dolarski milijarder
– 1993. Windowsi imaju 25 milijuna licenciranih korisnika
– 2000. Gates više nije direktor, zamjenjuje ga Ballmer
– 2008. Gates se povlači iz posla kako bi se bavio humanitarnim radom

Što se prodaje?
– licencirano je 25 milijuna Windowsa 3.1, 40 milijuna 95-ica, 400 milijuna XP-a, 200 milijuna Vista te 240 milijuna “sedmica”
– prodano je 24 milijuna Xboxa i 45 milijuna Xboxa 360
– prodano je 2 milijuna glazbenih svirača Zune
– 2001. Microsoft je uprihodio 25 milijarda dolara, 2005. godine 40, a 2010. 62 milijarde dolara


Propustili ste