Medium ili blog nije mrtav

Posljednjih smo godina bezbroj puta čuli kako je vrijeme blogova prošlo i kako su postali totalno ''out''. Međutim, blogeri i blogovi su živi i zdravi i u 2013. godini te se, osim na specijaliziranim platformama, mogu naći i u sklopu ''mainstream'' internetskih portala i korporativnih web-stranica. Nakon što je Twitter popularizirao mikrobloganje, a Tumblr vizualne blogove, pojavio se novi blogerski servis Medium, koji cijelu stvar na neki način vraća korijenima, odnosno stavlja naglasak na tekstualni sadržaj, ali opet donosi i nešto novo

Medium je istodobno društvena mreža i blogerski servis, a novu platformu prošle su godine pokrenuli Evan Williams i Biz Stone, poznatiji kao suosnivači Twittera i Bloggera. Velika imena bi trebala biti jamstvo kvalitete, no što Medium zapravo pruža?

Medium je novo mjesto na internetu na kojemu ljudi dijele ideje i priče koje su duže od 140 znakova i nisu namijenjene samo prijateljima. Stvoren je za male priče koje uljepšavaju dan i manifeste koji mijenjaju svijet. Koriste ga svi, od profesionalnih novinara do amaterskih kuhara. Jednostavan je, lijep, kolaborativan i pomaže vam pronaći pravu publiku za sve što želite reći, stoji u službenom opisu Williamsova i Stoneova servisa.

Naglasak Mediuma je na riječima, odnosno na tekstu (premda ni slike nisu zapostavljene), stoga nema posebnih plug-inova, widgeta ili sličnih mogućnosti korisničke prilagodbe blogova. Dizajn je pritom ”čišći” te izgleda pregledno bez obzira na to na kojem uređaju se blogovi čitaju.

Postovi su pak kategorizirani u takozvane ”kolekcije” koje tematski grupiraju blogove, pri čemu korisnici mogu sami kreirati nove kategorije i nadopunjavati ih pripadajućim sadržajem. Osim što pruža i napredne kolaborativne mogućnosti, Medium također ima poseban sustav preporuka blogova kako bi oni pronašli pravu publiku, a koji se temelji na kombinaciji algoritama i uredničkog odabira.

Zanimljivo je da je Medium snažno integriran s Twitterom, što i ne čudi s obzirom na to tko stoji iza njega. Za registraciju je potrebno imati i profil na Twitteru, što se možda i neće svima svidjeti. Međutim, zanimljiv je način kako se neki post može podijeliti na Twitteru – dovoljno je samo označiti dio teksta, nakon čega se pojavljuje poznata ikona ptičice, a klikom na nju odmah se kreira tvit za slanje s citiranim dijelom i linkom na izvorni post. Naravno, postovi se mogu dijeliti i na Facebooku, ali putem tipičnoga gumba ispod teksta.

Označavanjem dijela teksta korisnik može dati i komentar tj. bilješku koja se odnosi upravo na taj dio posta, ali u tom slučaju također je potrebna registracija na Twitter. Jedna od zgodnih stvari je i što iznad svakog teksta piše procjena koliko minuta je potrebno za njegovo čitanje, premda je to samo po sebi relativno.

Medium još uvijek nije otvoren za sve zainteresirane pa se novi korisnici stavljaju na listu čekanja. Naime, kako je servis još uvijek nov i u testnoj fazi, broj korisnika i količina sadržaja trenutačno je ograničena. Bez obzira na to, možete čitati blogere na Mediumu među kojima je velik broj stručnjaka za razna područja, od interneta i tehnologije pa do politike i povijesti. Za početak najbolje je krenuti s ”uredničkim izborom”, a nakon toga možda otkrijete i neke vama omiljene autore. I ako još negdje čujete kako netko kaže da je blog mrtav, pošaljite mu link na Medium.

cta-planb-3


Propustili ste