Kako izgleda prosječan digitalni dan u modernoj Europi?

Dobar dio korisnika, njih 62% posjećuje siteove s igrama i zabavnim sadržajem, polovica ih gleda tv portale, 16,4% ih, u Velikoj Britaniji, internetu pristupa preko mobilnih uređaja...Kakve su još internetske navike u Europi otkrilo je istraživanje Comscorea.

Prosječni europljanin provede cijeli jedan dan – točnije 25,9 sati mjesečno na internetu. A tijekom toga vremena niti jedan od 397 milijuna digitalnih građana ne dangubi: tri četvrtine njih posjećuje internet trgovine, svaki drugi sportske i portale s vijestima a jedan od troje interesira se za vlastito zdravlje online.

Zabavljati se vole mnogi: 62 posto posjećuje sajtove sa igrama i zabavnim sadržajem, polovica ih gleda TV portale a bankari točno 38 posto njih. I naravno, gleda neizostavnu vremensku prognozu. Na društvene se mreže troši svaka četvrta minuta.

Samo računalo odavno nije jedini put do digitalnoga sadržaja. Štoviše, ne-PC uređaji uzimaju sve veći dio kolača internetskoga prometa. Po potrošnji mobilnoga interneta Ujedinjeno Kraljevstvo prednjači unutar EU-a: čak 16,4 posto pristupa webu preko tableta ili pametnoga telefona. Isto čini svaki deseti norvežanin, 9,3 posto švicaraca i jedan promil manje šveda, 7 posto nijemaca, 5 posto francuza a na začelju su turci – tek 1,8 posto njih koristi mobilni internet.

Penetracija pametnih telefona unutar EU5 grupe (Francuska, Njemačka, Italija, Španjolska te Ujedinjeno Kraljevstvo) trenutno je porasla sa 38 posto u 2011. godini na punih 50 posto. U isto je vrijeme udio Googleova Androida skočio sa 21 na punih 41 posto. Najbrže rastuće dnevne aktivnosti vlasnika pametnih telefona su instant messaging, pregledavanje vremenske prognoze, dijeljenje fotki/videozapisa te korištenje raznih financijskih usluga.

Najpopularniji komercijalni sajtovi i dalje su Amazon (sa 102 milijuna jedinstvenih posjetitelja godišnje), pa Apple sa 48 milijuna, potom slijedi turistički Otto Gruppe sa 28 milijuna. Zanimljivo, velika je IKEA sa 16 milijuna uniquea ostala na začelju. Tri su aktivnosti mobilnih korisnika na ovim sajtovima redom pronalaženje dućana, usporedba cijena te proučavanje samih proizvoda.


Propustili ste