Intervju: Đuro Korać, predsjednik MIXX žirija
- 20. ožujka 2015.
- #Dani komunikacija

1. Kako ste došli na ideju kampanje Zabava u tvom tanjuru?
Ideja za digitalnu kampanju potekla je od samog proizvoda. Kada nas je Podravka kontaktriala sa brifom za Juhice, odmah smo se prisjetili djetinjstva i lovljenja slova po tanjuru. Brzo smo se složili da je ovo oduvijek bila jedna od rijetkih situacija kada nas roditelji nisu “špotali” da se igramo s hranom. Od tuda je krenula ideja da rekreiramo efekt igranja u tanjuru, s ciljem da u isto vrijeme pokušamo doseći i roditelje i djecu. Ideja da je igranje s hranom ustvari “ok”, štoviše – zabavno, pretočena je u interaktivnu igricu s jednostavnim mehanizmom, u kojoj su jednako uživali i roditelji i djeca.
2. Vaša kampanja je rezultirala aktivacijom više od 10 000 potrošača, što je prema vašem mišljenju bio ključ uspjeha kampanje? Na koji način potaknuti što veći broj potrošača da aktivno sudjeluju u kampanji?
Kod ovakvih tipova kampanja uvijek je ključno imati jednostavan i intuitivan mehanizam kako bi korisnike čim prije uvukli u igru. Jednom kada ste ostvarili interakciju s korisnicima, dizajn i komunikacija moraju biti pogođeni za ciljanu skupinu kako bi cjelokupno iskustvo bilo zabavno, atraktivno i pamtljivo. Naravno i nagrade su tu da “podmažu” cijelu priču i zadrže korisnike u interakciji s rješenjem, tj. brandom. Klasični banneri, oglasi na društvenim mrežama i PR svi su igrali ulogu u promicanju kampanje i fokusiranju prometa (korisnika) prema krajnjoj destinaciji tj. igrici “zabava u tvom tanjuru”.
3. Od 10 000 potrošača, 3000 njih je sudjelovalo u kampanji putem mobilnih uređaja, predviđate li da će se brojka potrošača koji komuniciraju s brendovima putem mobitela povećavati u budućnosti?
“Mobile” je već danas postao ključan kanal svake digitalne kampanje – ono što možemo očekivati je usporavanje rasta udijela korisnika koji dolaze sa mobilnih uređaja u odnosu na proteklih par godina. S obzirom da je ta brojka u posljednjih nekoliko godina rasla exponencijalno, u sljedeće dvije do tri godine ipak očekujemo usporavanje tog trenda. To ne znači da će “mobile” izgubiti na važnosti, štoviše etablirati će se kao primarna ili barem ravnopravna kategorija u odnosu na klasična računala i laptope.
Uz trenutnu dinamiku rasta udijela pametnih telefona u ukupnom postotku uređaja pomoću kojih se spajamo na internet, oglašivači a i agencije i dalje žestoko eksperimentiraju uz što naravno dolaze i pobjede ali i porazi. Mobile je i dalje jedan od rijetkih kanala za koji doista možemo reći da je mlad i u ovoj fazi sigurno će najviše profitirati hrabri brandovi koji su spremni ulagati u eksperimentalne metode oglašavanja. S te strane MIXX je odlična prilika da se klijenti upoznaju sa najnovijim uspjesima u ovom kanalu.
4. Je li vam je bio izazov kampanjom komunicirati poruke odraslima i djeci? I na koji način ste premostili jaz između dvije različite generacije?
Uvijek je izazov dosegnuti ili aktivirati više ciljanih skupina jednom porukom ili rješenjem – obično je jedini način da se to uspješno učini kampanju bazirati na nekim univerzalnim spoznajama tj. insightima npr. kada si gladan, nisi svoj (kao što nam poručuje poznati proizvođač čokoladica). U našem slučaju sve što je trebalo učiniti jest pogledati mlade obitelji oko nas i prisjetiti se vlastitih djetinjstava kako bi našli elemente koji zabavljaju djecu i odrasle. Činjenica je da je dio veselja igranja sa djecom povratak u vlastito djetinjstvo kroz igru – to je bio naš insight, jednom kada upoznate motivaciju svojih korisnika, ideje dolaze same. Vesele ilustracije, duhovita komunikacija i jednostavnost igranja u našem slučaju bili su dovoljni da potaknemo i djecu i roditelje.
5. Na koji način je nagrada utjecala na vaše poslovanje, jesu li je postojeći klijenti prepoznali i jeste li dobili nove? Hoćete li i ove godine prijavljivati neke kampanje na Mixx?
Osvojiti MIXX prije svega znači dobiti priznanje struke. Ova vrsta validacije vrijedna je i kao motivacija agenciji, no i kao validacija klijentima kako su odabrali pravog partnera. Mogu reći da je za Nivas MIXX uvijek rezultirao nekim novim poslovima, bilo kod postojećih ili novih klijenata, a isto vrijedi i za većinu digitalnih agencija u Hrvatskoj.
Naravno i ove godine ćemo prijaviti selekciju radova na MIXX, no kako u Nivasu najčešće radimo na projektima koji traju i preko godine dana, već sad planiramo i MIXX 2016.