Emotikoni u digitalnoj marketinškoj komunikaciji
- 14. listopada 2015.
- #digitalni marketing — #marketinška komunikacija
Emotikoni su postali dio naše svakodnevne komunikacije i davno su prerasli klasične :), 😉 ili <3. Zašto izražavati emocije riječima kada to emotikonima možemo učiniti na slikovit i mnogo jednostavniji način. Postali su čak i dio digitalne marketinške komunikacije, a koriste ih – tvrtke. Zašto? Žele biti cool? Vjerojatno je i to jedan od razloga, međutim, glavni je razlog prilagođavanje komunikacije svojim ciljnim skupinama potrošača.
Svako poduzeće mora komunicirati sa svojim potrošačima na njima razumljiv način kako bi im se što više približilo. Kako su emotikoni neizostavan dio međusobne komunikacije potrošača, i poduzeća su u svojoj komunikaciji počela upotrebljavati emotikone kako bi potrošačima, na simboličan način, dali do znanja da govore istim jezikom. Osim toga, poduzeća, odnosno marke time potvrđuju kako su ukorak s novim trendovima, što je vrlo važno za privlačenje pozornosti novih generacija potrošača (generacija Z).
Još se uvijek pitate zašto koristiti emotikone u digitalnoj marketinškoj komunikaciji? Brojna su istraživanja koja govore u korist mobilnoga marketinga te o svakodnevnom povećanju broja korisnika pametnih mobitela, a znamo da način komunikacije u mobilnome marketingu, tj. poruke koje se šalju potrošačima, trebaju biti kratake, sažete i jasne. Osim toga, velika količina podataka kojima su izloženi, čini borbu za pozornost potrošača još težom. Prema tome, emotikoni su vrlo jednostavno rješenje kojim se poduzeće može istaknuti u komunikaciji, pridobiti pozornost potrošača prenoseći jasnu i vizualno privlačniju poruku za razliku od isključivo tekstualnih poruka.
Još prošle godine, poduzeća su počela testirati upotrebu emotikona u marketinškoj komunikaciji, a rezultati su vrlo pozitivne reakcije i odaziv potrošača. Jedna od prvih marki koja je testirala emotikone u digitalnoj komunikaciji sa svojim potrošačima je Oreo:
Zatim, digitalnu marketinšku kampanju korištenjem emotikona pokrenula je i organizacija PETA (People for the Ethical Treatment of Animals):
Budweiser je iskoristio emotikone kako bi potrošačima poslao prigodnu čestitku koja je izazvala izrazito pozitivne reakcije:
??????????????????? ???????????? ??????????????????? ???????????? ???????????????????????? ???????????? ???????????????????????? #4thofJuly
— Bud Light (@budlight) July 4, 2014
Možemo slobodno zaključiti da se razvila cijela znanost u vezi s upotrebom emotikona u digitalnoj marketinškoj komunikaciji. Tu je i primjer General Electrica koji je pokrenuo kampanju na Twitteru #EmojiScience: http://emojiscience.com/
What's #EmojiScience? Send us a snap of any emoji you want to 'generalelectric' on Snapchat & see what happens! https://t.co/eY4N6tMmpi
— General Electric (@generalelectric) December 10, 2014
Marke su počele osmišljavati i svoje vlastite emotikone kako bi se komunikacijom još više približili ciljnoj publici, a evo i jednog takvog primjera:
#TheForceAwakens #StarWarsEmojis #C3PO #StormTrooper #BB8 pic.twitter.com/2eDPB9AhrI
— Star Wars (@starwars) April 16, 2015
I Coca-Cola je svoju misiju širenja sreće potkrijepila korištenjem emotikona. Putem kampanje poručuju kako su emotikoni univerzalan način komunikacije koji prevladava jezične barijere.
Primjeri su to koji nam prikazuju kako uz pomoć emotikona marka može efikasnije ostvariti cilj kampanje. Prikazuju nam na koji način korištenje emotikona u digitalnoj marketinškoj komunikaciji pridonosi prenošenju željene, emotivne i razumljive poruke potrošačima koja će ih potaknuti na željenu aktivnost.