Click Click Sale – Kako izgleda i zvuči online oglašavanje?

Jeste li moguće online oglašavanje prikazati kroz sliku i zvuk?

Jeste li se ikada zapitali je li moguće online oglašavanje prikazati kroz sliku i zvuk? Iz ovoga što ste upravo vidjeli i čuli čini se da je moguće. Svi silni klikovi i konverzije, sve akcije i reakcije velikog broja korisnika, čitava dinamika oglašavanja sažeta je u tri minute. Puno se toga krije iza prikazanog, a niti jedan se element nije dogodio slučajno.

Marketing – umjetnost ili znanost?

Uglavnom smatramo da marketing ne spada niti u jedno. Uzmemo li još u obzir da se marketing najčešće koristi u modernom zapadnom društvu, uz koje se često automatski vežu konotacije kapitalistizma i konzumerizma, teško da ćemo ga ikad povezati s umjetnošću.

No, postoje ljudi koji misle drugačije i koji su svojim audiovizualnim radom „Click Click Sale“ dokazali drugačije. „Click Click Sale“ projekt je koji prikazuje umjetničku stranu marketinga. Njegovi su autori CEO AdCumulusa Gordan Kreković i Antonio Pošćić, softverski inženjer tvrtke Enghouse Interactive. Ideja je bila istražiti online oglašavanje tako da se otkrije i prikaže ljepota skrivenu u samom procesu.

Jedan dan online oglašavanja

U ovom je audiovizualnom radu kroz sliku i zvuk sažeto 24 sata događaja i podataka u online oglašavanju. „Click Click Sale“ je djelo kojim su autori pokušali prikazati ljepotu skrivenu u marketinškom svijetu mjerenja i profita.

No, iako se u oglašavanju radi prvenstveno o profitu i mjerenjima, ideja je bila prikazati da se ono ipak u svojoj srži oslanja na ljude, njihove potrebe, komunikacijske obrasce, te na dinamiku koju cijeli proces podrazumijeva. Različiti zvukovi i vizualni prikazi zapravo su klikovi i konverzije, te su definirani podacima o uređaju, geolokaciji korisnika i ostalim dimenzijama. Vrijeme je također bitan faktor jer pokazuje kako dinamičnost klikova raste i pada tijekom cijelog dana.

Pronalaženje lijepog u oglašivačkom sustavu

Podaci prikupljeni za ovaj projekt skupljeni su iz online oglašivačkog sustava Affiliate Software, jednog od produkata AdCumulusa. Affiliate Software je sustav koji prati čitav proces koji korisnici prolaze od prvog prikaza oglasa, preko klika, pa sve do konverzije. Tako su ga autori iskoristili za ovaj projekt kako bi ispratili cijeli taj proces i prikazali ga na audiovizualni način bez gotovo ikakvog vlastitog utjecaja na same podatke.

Druga strana marketinga

Zanimljivo je to što se ovim projektom neizbježno dolazi do pojmova kao što su Big data ili marketinška mjerenja koje često vežemo uz dehumanizaciju i manipulaciju, no dvojica su autora pokazala da se ti pojmovi mogu tumačiti i na umjetnički način, kao zadivljujući fenomeni što oni naposljetku i jesu.

Iako je „Click Click Sale“ prikaz apstraktnih podataka, on ujedno predstavlja i stvarne ljude koji su klikom ili konverzijom sudjelovali u marketinškom procesu. Ipak, ovaj projekt ne pokušava analizirati ili objasniti te podatke. Tako prikazani podaci dobivaju značenje i vrijednost jedino analizom unutar određenog konteksta. Drugim riječima, koncept ovog audiovizualnog djela dobiva smisao tek kada se uzmu u obzir očekivanja i osobni stavovi promatrača.

Jesu li autori uspjeli u svom pokušaju da prikažu marketing kao umjetnost? Jesu li uspješno pronašli ljepotu u tome? Pogledajte i poslušajte još jednom.


Propustili ste