‘I turbofolk i Rozga moraju biti dio školske reforme’

Kako je novinarstvo razotkrilo nogomet kao prljavu igru, kakav sadržaj komunicira čitateljska publika u regiji, sve o dolasku umjetne inteligencije i zašto televizijsko oglašavanje dominira globalnu print industriju.

Istraživačko novinarstvo, ukusi regionalne čitalačke publike, Google koji se bavi umjetnom inteligencijom i uz Facebook preuzima dominantnu poziciju u globalnim prihodima od oglašavanja obilježili su kraj prvog dana jubilarnog Weekend Media Festivala.

Google i Facebook preuzeli su dominantnu poziciju u globalnim prihodima od oglašavanja te su premašili globalnu print industriju i dosegnuli radio. Kako se hrvatski izdavači snalaze u doba duopola odgovorio je Boris Trupčević, direktor Styrije za Hrvatsku. Print i dalje jamči, tvrdi Trupčević, javni utjecaj i doseg koji je s ostalim platformama eksplodirao, ali televizija će prevladati. „Video je područje koje će tek doživjeti ekspanziju. Otvara se televizijski oglašivački budžet koji je dosad bio prilično netaknut. Print smo izmasakrirali, došlo je vrijeme za masakr na televiziji“, zaključuje.

Boris Trupčević

Kako je to izgledalo biti dijelom istrage koja je dovela do pada najmoćnijih ljudi FIFA-e otkrio je Jonathan Calvert, nagrađivani novinar The Sunday Timesa na panelu “Novinarstvo koje je razotkrilo nogomet kao prljavu igru”. „S jedne je strane bila moćna FIFA, a s druge samo moja kolegica i ja te hrpa dokaza koje smo mjesecima proučavali i izvlačili ono bitno. Odigrali smo veliku ulogu u donošenju na vidjelo istine o koruptivnim igrama FIFA-e“, rekao je.

Jonathan Calvert

Na Weekendu su prezentirane i prilike umjetne inteligencije koja bi na hrvatsko tržište s proizvodom Google Home mogla doći već sljedeće godine. „Usmjerenost na artificial intelligence znači da gradimo proizvode koji su sposobni sami učiti. Oni više ne slijede zadane algoritme nego ih sami razvijaju i razumiju svijet oko sebe. Ne govorim o budućnosti, nego onome što se događa upravo sada“, kazao je Dominik Osterholt, voditelj programa za Google Digital Academy.

Dominik Osterholt

Jedno od najposjećenijih panela na popodnevnom djelu bilo je ono na kojem je govorio Boris Jokić, znanstveni suradnik na Institutu za društvena istraživanja u Zagrebu. Već je sam naziv panela “Od Ramonesa do Rozge” izazvao ogroman interes. „Kao kod svake dobre punk-rock grupe potrebno je otvorenost i srce. Muzika je transgeneracijska. Muzika je emocija“, izjavio je Jokić koji je i sam poznat kao ljubitelj dobre glazbe. Pokušao je objasniti kako i turbofolk i Rozga trebaju biti dio školske reforme. „Znanje, identitet, odgovornost, solidarnost, integritet, poštivanje, zdravlje i poduzetnost su vrijednosti mlade osobe koje smo željeli vidjeti u kurikularnoj reformi. Čovjek se zapita da li je Hrvatska zabit Europe? Kažem da nije i neće biti ako to ne dopustimo“, kategorično je zaključio.

Boris Jokić

Duška Jovanić, nekadašnja glavna urednica srpske Glorije i aktualna glavna urednica Ellea za Srbiju, na panelu „Svetsko, a naše“ otkrila je da se u jednom trenutku pada naklade Glorije sjetila, pomalo morbidno – sahrana. „Shvatila sam da moram dati srpskoj publici ono što voli. Kao mala trčala sam na kiosk kupiti Paris Match kad je umro Roger Vadim, samo da vidim što su njegove tri bivše žene obukle na sahranu. Srbi malo vole provokacije i da nije sve rozo. Nismo mogli raditi slatke priče kao Hrvati. Ako donesemo priču da su ljudi sretni, uvijek se pitaju zašto“, pojasnila je.

Svetsko, a naše


Propustili ste