Top 8: Najveći gafovi na društvenim mrežama
- 10. kolovoza 2016.
- #blamaže — #društvene mreže — #gafovi
Društvene mreže u današnje vrijeme su veoma važan kanal komunikacije te su stoga prepoznate kao neizostavan alat marketinga. Mnoge kompanije, slavne osobe pa i političari pokušali su prigrliti ovaj trend u promociji i komunikaciji. Neki su u tome bili uspješni, neki manje uspješni. A neki uistinu neuspješni. Postoji uistinu neizmjerno puno primjera pogrešaka, blamaža i potpunih promašaja na društvenim mrežama, a u nastavku donosimo nekoliko iz novije povijesti. Kao polazište poslužila nam je nedavna rasprava na Redditu.
Neki od navedenih gafova mogli bi vas dobro nasmijati, ali većina njih natjerat će vas da se zapitate – kako se ovo zapravo dogodilo?
McDonald’s Not Lovin’ it
McDonald’s je 2012. godine želio potaknuti ljude da pričaju o svojim nostalgičnim iskustvima s McDonald’som koristeći hashtag #McDstories. Korisnici su to brzo prihvatili, ali ne na način na koji je McDonald’s zamislio: počeli su masovno dijeliti svoja neugodna iskustva s najpoznatijim lancem brze prehrane. McDonald’s je nakon 48 sati brzo promociju otkazao, ali stvar se već bila otela kontroli.
Kitchen Aid i Obama
Proizvođač kućanskih aparata Kitchen Aid objavio je 2012. godine uvredljiv i bezosjećajan post navodeći kako je baka Baracka Obame umrla tri dana prije nego je on postao predsjednik jer je znala kako će on biti loš predsjednik. Tvit je ubrzo nestao, a iz tvrtke su se ispričali, pojasnivši kako je njihov community menadžer greškom tvitnuo neukusnu poruku sa službenog umjesto privatnog profila. “Ta osoba više neće tvitati za nas”, poručili su tada iz Kitchen Aida.
American Apparel i fotografija Challengera
Modni brend American Apparel, odnosno njihov community menadžer, neslavnom objavom na Tumblru pokazao je kako ne poznaje blisku američku povijest. Naime, 2014. godine obilježili su Dan nezavisnosti slikom space shuttlea Challengera koji je tragično nastradao 1986. godine. Sve je bilo popraćeno hashtagovima “dim” i “oblaci”, a u American Apparelu su zapravo mislili kako slika prikazuje – vatromet. Javnost je ovo duboko osudila, oni su se naknadno ispričali, ali šteta je već bila učinjena.
(Pre)entuzijastična Rita Ora
Entuzijastična Rita Ora pošteno se izblamirala 2014. godine kad je pozvala fanove da joj ritvitaju post uz obećanje da će nakon 100.000 podjela objaviti novu pjesmu na Twitteru. Nakon što ih nije uspjela prikupiti niti dvije tisuće, pjevačica je obrisala objavu.
Blackberry tvita s iPhonea
Post koji je Blackberry objavio 13. siječnja 2015. godine sigurno će dugo pamtiti. Problem nije bio ni u statusu ni u slici, već u veoma sitnom, ali ključnom detalju. Naime, Blackberry je tvitao s – iPhonea! Korisnici su brzo primijetili ovu grešku i stvar se brzo proširila internetom, iako je Blackberry vrlo brzo izbrisao tvit.
Lindsay Lohan, “kraljica” Photoshopa
Najzabavniji gafovi na društvenim mrežama vjerojatno su kriminalno fotošopirane slike slavnih. Tako očito ni vojska menadžera, PR-ovaca i marketinških stručnjaka nije dovoljna da primijete iskrivljena vrata, stepenice i ostale očigledne promašaje. Beyonce i Kim Kardashian samo su neke od zvijezda koje su se obrukale neobično deformiranim predmetima na svojim fotografijama, a krunu “kraljice blamaže” u tom segmentu može ponijeti Lindsay Lohan, čije fotošopirane uratke stvarno treba pogledati da bi se povjerovalo.
Budweiserova katastrofa sa sloganom
Budweiser je u travnju 2015. godine na etiketu svog Bud Light piva odlučio staviti uznemirujući slogan: “The perfect beer for removing ‘no’ from your vocabulary for the night”, uz hashtag #UpForWhatever. Korisnici su na društvenim mrežama vrlo burno reagirali na bizaran slogan i počeli dijeliti komentare uz hashtag #NoMeansNo. Budweiser se duboko ispričavao i brzo povukao slogan, ali ovo će vjerojatno ostati zapamćeno kao jedan od većih marketinških promašaja.
#upforwhatever I'm "up for" saying no and being heard & respected, @Budweiser.
— chiller 48% ★ (@chiller) April 28, 2015
BBC na Twitteru objavio da je kraljica umrla
BBC redovito pokušava pripremiti svoje novinare na objavu važnih događaja, kako bi, kada do njih dođe, pravilno obavijestili javnost o njima. Jedan od tih događaja je i smrt kraljice Elizabete II. Međutim, novinarka BBC-a Ahmen Khawaja je prošle godine prilikom jedne od ovih priprema uistinu objavila na Twitteru vijest da je kraljica umrla. Novinarka je brzo izbrisala tvit i ispričavala se navodeći kako je sve zapravo loša šala jer je ostavila mobitel bez nadzora. Da stvar bude gora, kraljica je u to vrijeme uistinu bila u bolnici, ali na redovnoj godišnjoj kontroli. Khawaja je na kraju pred disciplinskom komisijom morala odgovarati zbog ove pogreške.