Tehnološki promašaji 21. stoljeća
- 8. rujna 2015.
- #tehnologija
U užurbanoj današnjici tehnološki su noviteti svakodnevna pojava – gadgeti, aplikacije, internetski servisi i futuristički uređaji niču na sve strane, a većina ih dolazi uz obećanja kako donose velike promjene. Međutim, većina ih ne uspijeva pronaći svoje mjesto pod suncem i nakon početne pompe često nestanu bez traga ili ih prihvati tek uzak krug ljudi. Razlozi propasti mogu biti mnogi – od promašene realizacije do lošeg marketinga, a ponekad je čak riječ o proizvodima koji su “prenapredni” za svoje vrijeme. Donosimo izbor nekoliko tehnoloških rješenja i digitalnih servisa iz 21. stoljeća na koje ste možda već zaboravili, a ne tako davno činilo se kako mnogo obećavaju…
Segway
Segway je ekološko električno vozilo na dva kotača koje može koristiti jedna osoba, a predstavljeno je krajem 2001. godine. Premda se najavljivalo kako će Segway revolucionarizirati gradski promet i postati dio svakodnevnoga života, to se, nažalost, nije dogodilo i uistinu ga se može rijetko vidjeti na ulicama. Međutim, našao je svoju primjenu u turizmu, pa je praktično sredstvo za razgledavanje gradova, a koristi se i u velikim skladištima, trgovačkim centrima, zaštitarstvu, policiji i općenito za potrebe raznih operativnih poslova.
HD DVD
Nakon što je DVD format došao do svoga vrhunca, stiglo je vrijeme za novu tehnologiju koja omogućuje još bolju sliku i zvuk. Sony je početkom stoljeća predstavio Blu ray, a Toshiba HD DVD, čime je počeo žestok konkurentski rat između ta dva formata. Kao što svi znamo, pobjedu je na kraju odnio Sony koji je uspio privući filmske studije na svoju stranu, a HD DVD je 2008. godine otišao u ropotarnicu povijesti.
Amazon Fire Phone
Amazon je počeo kao internetska trgovina, ali s vremenom je počeo širiti svoje poslovanje i na druga područja, ali pokušaj ulaska na tržište mobilnih telefona obio im se o glavu. Kompanija je u ljeto 2014. godine uz veliku pompu predstavila svoj pametni telefon Fire Phone koji je, među ostalim, omogućavao trodimenzionalan prikaz slike i praktičniju kupnju putem Amazonove stranice. Međutim, kupci nisu bili pretjerano zainteresirani, a zamjerke su išle na visoku cijenu, kratko trajanje baterije i kvalitetu zaslona. Amazon je na kraju morao uknjižiti otpis od 170 milijuna dolara zbog slabe prodaje Fire Phonea.
Tidal
Tidal je najmlađi “predstavnik” naše liste, ali teško da vam je ostao u svježem pamćenju. Riječ je o aplikaciji, odnosno servisu za streaming muzike koju su ovoga proljeća predstavili Jay-Z, Beyonce i još nekoliko njihovih glazbenih kolega. Premda je bio skuplji od konkurencije, Tidal je najavljivan kao servis koji daje kvalitetniji zvuk te omogućuje bolje uvjete izvođačima kad je riječ o autorskim pravima. Međutim, korisnicima su očito i dalje bili draži Pandora ili Spotify, pa je aplikacija brzo nestala s top lista najpopularnijih i nekoliko mjeseci nakon lansiranja malo tko je uopće spominje.
Nokia N-Gage
Spoj mobitela i igraće konzole možda i ne zvuči kao loša ideja, ali u praksi se baš i nije pokazala uspješnom. Nokia je 2003. godine predstavila na prvi pogled revolucionaran uređaj N-Gage, svojevrsnog mješanca Game Boya i mobilnoga telefona. Međutim, upitna funkcionalnost, loša ergonomija tipki i izostanak zanimljivih igara nepovoljno su se odrazili na prodaju uređaja i N-Gage je dvije godine poslije nestao s tržišta.
Google Glass
Virtualna i proširena stvarnost već se neko vrijeme najavljuje kao velika stvar, a jedan od ključnih koraka u tom smjeru napravio je Google svojim projektom Glass. O Googleovim high-tech naočalama često se pisalo, ali proizvod na kraju nije zaživio u masovnoj upotrebi kao što se očekivalo te je ponio titulu “novog Segwaya”. Početkom ove godine kompanija je najavila da će prestati proizvoditi naočale u sadašnjemu obliku, ali kako ipak neće odustati od rada na razvoju cijeloga koncepta.
Ello
Sjećate li se kad su prošle godine svi pričali o novoj društvenoj mreži Ello, za koju se čak tvrdilo da bi mogla oteti dio korisnika Facebooku? Ello je privukao veliku pozornost svojim minimalističkim dizajnom, politikom čuvanja privatnosti korisnika i izostankom oglašavanja, pa ne čudi što je servis u jednome satu znao primati na desetke tisuća zahtjeva za registraciju putem pozivnice. Međutim, kad su Ello isprobali svi koji su to željeli, na kraju su zaboravili na njega i vratili se Facebooku i Twitteru.