Piknik #2: Harvard nije nemoguća misija, treba probati i biti motiviran

I u svom drugom izdanju Piknik je napunio prostor kavane Johann Franck u samom središtu Zagreba, okupivši više od tisuću sudionika.

Jedini način da se manje zemlje poput Hrvatske uspješno natječu s velikim gospodarstvima na svjetskom tržištu je da znanjem i izvrsnošću budu bolje od njih. Jedan od recepata za uspjeh je dugoročna, konzistentna strateška politika s fokusom na matematiku, prirodoslovna područja, te engleski jezik, a dobri uzori mogli bi nam biti Singapur, Izrael i Estonija, poručio je profesor američkog sveučilišta Harvard Vladimir Bosiljevac, glavni predavač drugog Piknika.

I u svom drugom izdanju Piknik je napunio prostor kavane Johann Franck u samom središtu Zagreba, okupivši više od 1 000 stručnjaka iz komunikacijske industrije i businessa, kao i studenata zainteresiranih za studiranje na Harvardu. Njima je Bosiljevac poručio da upis na Harvard i nije nemoguća misija, već treba probati i biti motiviran.

U Hrvatskoj prevladava mišljenje kako je gotovo nemoguće priuštiti si studiranje na takvom fakultetu, zbog visokih školarina i troškova života, međutim više od 60 posto od ukupno 6.700 dodiplomskih studenata dobiva neki oblik stipendije, tj. finan cijske pomoći, a koja je vrlo izdašna i omogućuje normalan život i studiranje – u prosjeku 46.000 dolara po studentu. Na postdiplomskom studiju (magistarski i doktorski), postotak studenata koji dobivaju stipendije još je i viši. Tako da financije ne trebaju biti odlučujući faktor, jer će Harvard riješiti pitanje financija svakom tko isto ne može, a primljen je. Konkurencija je, međutim, nemilosrdna, upisuje se tek pet posto prijavljenih. „Stvarnost je, da se na Harvardu iznimno puno radi, vrlo često i 14 – 16 sati na dan, mjesecima bez slobodnih dana uključujući i vikende, što traži osobnu žrtvu i potporu obitelji, ali i veliku ljubav prema poslu“, rekao je Bosiljevac.

O primjeni znanja s Harvarda u poslovnoj praksi govorio je Kyle Buffenmyer koji je sedam godina radio u menadžmentu holding kompanije al-Rajhi, u vlasništvu jedne od najbogatijih saudijskih obitelji. Saudijska Arabija, prema njegovim riječima, pruža goleme mogućnosti, ali nije najugodnije okruženje za rad. Ako uspiješ izgraditi poslovanje u takvom okruženju, možeš uspjeti i u ostatku svijeta. Buffenmyer bi, kaže, vrlo rado pokrenuo posao u Hrvatskoj, jer je čuo da imamo vrijedne, ambiciozne i kreativne ljude, kao i tržište puno potencijala za rast i razvoj.

„Već nakon drugog Piknika možemo reći da smo postali događaj za sve koji se bave PR-om, marketingom, kreativom i businessom općenito, a koji se ne propušta. Posebno nam je važno što smo uspjeli ne samo ojačati veze unutar hrvatske komunikacijske industrije, nego i povezati naše kreativce i komunikatore s najboljim svjetskim iskustvima.“, rekao je Nikola Vrdoljak, direktor agencije 404, koja je zajedno s agencijom Pepermint organizator Piknika.

Drugi Piknik donio je i jednu novost: predstavljanje najboljeg od hrvatske komunikacijske industrije. Ovaj put predstavila se agencija za komunikacijski menadžment Media Val, čiji je direktor Mario Aunedi Medek istaknuo da su nakon 13 godina rada razgranali djelovanje na estradni PR i lobiranje, pa su na putu da postanu najveća hrvatska PR agencija. Kreativnu agenciju Utorak predstavio je njezin suvlasnik Jakov Vilović, koji je rekao da oni žele što duže ostati mala tvrtka, više obrt nego business, kako bi ostali maksimalno fleksibilni.

„I s ovim smo Piknikom dokazali kako je iznimno važno i potrebno poticati našu industriju na dijalog i razmjenu ideja i iskustava. Piknik je format koji spaja upravo ono što nam treba, a to je business i opuštenost na jednom mjestu. To je formula koja provjereno funkcionira. Vidimo se na sljedećem Pikniku!“, izjavio je Tomo Ricov, direktor agencije Pepermint.

Ni drugi Piknik, naravno, nije završio s predavanjima i prezentacijama. Uslijedilo je druženje i zabava uz glazbu najboljih DJ-a.


Propustili ste