Peti Weekend media festival jedan je od najboljih dosad

Internet, inovacije, startup scena i mobilne aplikacije neke su od ključnih riječi ovogodišnjega Weekend media festivala, što je možda i smjer, barem se nadamo, u kojem će se ovaj festival razvijati. Kako su drugi vidjeli festival, pogledajte u galeriji odabranih tvitova

Kako znaš da je festivalski program odličan? Nema tu mnogo filozofije: dobar je ako u isto vrijeme želiš biti u sve tri dvorane, odnosno na sve tri pozornice u slučaju glazbenih festivala. Tako je bilo ove godine u Rovinju, istovremeno su se oba dana u svim dvoranama zbivale stvari koje smo željeli vidjeti i čuti. Nažalost to nije (još) moguće pa su naš odabir bile teme koje se tiču budućnosti i inovacije u medijima, odnosno naše i svjetske startup scene.

Tako smo u petak slušali fantastičnoga Gabriela Dancea iz Guardiana i njegovo predavanje Umjetnost i znanost interaktivnih vijesti. Gabriel je, osim što radi u Guardianu, radio i u New York Timesu, u kojima se bavio multimedijalnim sadržajem. Sve one interaktivne infografike i slične zezancije te inovacije koje rado dijelite na društvenim mrežama – potpisuje Gabriel sa svojim timom. Putem desetak konkretnih primjera predstavio nam je potpuno nov način prezentacije vijesti, koje su trebali poslušati svi domaći novinari i urednici.

Jasno je da na našim internetskim odredištima nije moguća takva produkcija interaktivnih stvari, jer na New York Timesu i sličnim news portalima samo na tome radi niz programera i dizajnera, no ipak se možemo igrati u okvirima naših mogućnosti i budžeta. Nešto slično radili smo i mi za PlanB na tportalu: Karta za Izgubljene, interaktivna je mapa serije Izgubljeni, Kako se obrađuje mjesto zločina i Battlestar Galactica samo su neki od primjera ovakve atraktivne prezentacije tema.

Istoga dana konkretan je bio i Davor Hebel iz investicijske kuće Fidelity Growth Partners, koja ulaže u europske tehnološke kompanije, a koji je govorio o tržištu igara i budućnosti toga tržišta. Naglasak je stavio na mobilne igre i one koje možeš objaviti a da su tzv. minimum viable product – kojim na igraćem tržištu ne riskirate 50 milijuna dolara nego svega 100 tisuća ili manje.

Konkretno, to znači da nećete, ako ste manji igrač, uložiti u igru poput Call of Duty pedesetak milijuna dolara kako biste saznali da je nitko ne želi (ili vas druga kuća prestigne), već ćete napraviti onu koja je dovoljno zrela da saznate može li postati popularna, a koja još nije gotov proizvod. Tu su u velikoj prednosti upravo igre za mobilne telefone, a nama je dodatno zanimljiva i činjenica što developeri mogu biti iz bilo kojeg dijela svijeta. Govorilo se i o tome kako pitchati (svakako pročitajte njegove savjete na britanskom Wiredu), odnosno o tome koji su bolji modeli naplate. Za domaće startupe bila je to prilika da upoznaju poziciju investitora, ali i da predstave svoj projekt.

U subotu su ljudi iz medija trebali (ali nisu sudeći prema popunjenosti dvorane) poslušati Conora White-Sullivana iz HuffPost Laba, kojega je Forbes prošle godine stavio na ljestvicu najvažnijih medijskih igrača ispod 30. Greška je bila, za nekoga tko želi budućnost u medijima i tko je strastven oko tog pitanja, odabrati Hard talk Aleksandra Tijanića i Gorana Milića koji se događao u isto vrijeme, umjesto HuffPosta. Sullivan je govorio više o svojim motivima i aktivizmu u novinarstvu nego o onome što pripremaju u laboratoriju najpopularnijeg svjetskog sitea, premda je pokazao nekoliko primjera kojima će unijeti (barem malu) revoluciju u način na koji konzumiramo vijesti.

Ostatak dana proveli smo na našoj Content marketing radionici na kojoj su, između ostaloga, predstavljani i content marketing projekti na kojima radimo: Online.hr, 3Dmag iPad magazin, DLife iPad magazin i drugi. Putem njih publika je mogla vidjeti kako se sadržaj vrlo suptilno i nenametljivo koristi i u marketinške svrhe, te kako se s istim “radi” na društvenim mrežama.

I za kraj subotnjega dana preostalo je još Startup natjecanje, na kojemu su se predstavili Entrio, Mash.Me, Trip.hr i Weddingella, a mi smo, uz Gingernet i Netokraciju, bili jedan od organizatora te dio žirija. Pobjedu je odnijela Weddingella koja me nije oduševila dizajnom (ali to je uvijek subjektivni dojam), no koja ima jasan case, barem iz pozicije potencijalnoga investitora, kako će zarađivati. Osim toga na europskom tržištu zasad nemaju konkurencije, a cijeli taj sektor vjenčanja izuzetno je zanimljiv i u financijskom smislu. Vjerujem i u Mash.Me –radi se o odličnoj ideji koja će, vjerujem, dobiti svojih pet minuta.

Što nije valjalo na ovogodišnjem Weekend media festivalu? Jedina zamjerka koju imam jest nedostatak službenog Twitter hashtaga pa su se koristili #weekeend2012 #weekend2012 #wmf. A što su o Weekendu rekli drugi, provjerite u galeriji.


Propustili ste