Kako koristiti društvene mreže u školovanju, obrazovanju i edukaciji
- 12. svibnja 2013.
- #blog — #društvene mreže — #facebook — #Pinterest — #twitter
Nije nepoznato da društvene mreže imaju veliku moć i potencijal. Jedan od načina kako iskoristiti taj potencijal jest u svrhu unapređivanja svog obrazovanja, ili barem olakšavanja svakodnevnih školskih obaveza.
1. Facebook
Eh, kad bismo gradivo znali toliko dobro koliko znamo sve opcije koje nudi Facebook! Kreiranje razrednih grupa svima je poznato, a studenti mogu potražiti grupe za svoje područje studija ili izvannastavnu aktivnost (takve su vjerojatno još tijekom ljeta kreirali vaši revni kolege). Osim za razmjenu informacija koje se tiču predmeta koje pohađate, takve grupe korisne su i za podizanje motivacije. Nasumični postovi o tome koliko ima gradiva za naučiti polučit će lajkove suosjećanja, šale u vezi gradiva uvijek pomažu u boljem pamćenju tog dijela materije, a najbolje je posljednji dan prije ispita kad nastane potpuna pomutnja i sveopće živciranje oko ispitnih pitanja.
Jedna od mogućnosti je i kreiranje evenata za neki projekt ili pomoć oko nekog zadatka. Event može biti javan koliko je potrebno (pod postavkama privatnosti možete odabrati koji ljudi ga mogu vidjeti), pa je to praktičan način za okupljanje određenih ljudi na nekom projektu ili pak traženje pomoći od većeg broja kolega.
Također, potražite Facebook stranicu svoje obrazovne ustanove, potencijalnih budućih poslodavaca ili obrazovne ustanove koju biste željeli pohađati. Lajkajte ih i spremite u favorite kako vam ne bi promaknule važne informacije. Tako ćete biti među prvima koji će vidjeti obavijesti, osigurati si mjesto na zanimljivim radionicama ili se ažurno prijaviti za pripravništvo u željenoj firmi.
2. Twitter
Kod nas možda ne toliko često, ali u inozemstvu mnogo profesora koristi Twitter za brzu komunikaciju s učenicima/studentima. Ovakav (donekle) neformalan način komunikacije po mojem bi mišljenju uvelike pridonio kvaliteti nastave. Učenici/studenti bi u svako doba mogli postaviti pitanje nastavniku/profesoru, umjesto da svoje nedoumice u vezi gradiva moraju zapisivati pa postavljati pitanja na idućem predavanju (što često ne učine jer zaborave ili im se ne da). Kako bi izbjegli preveliko opterećenje, profesori bi mogli odrediti pravilo da na Twitteru odgovaraju samo na upite koji traže isključivo odgovor “da” ili “ne”. To bi, s druge strane, potaknulo studente da koncizno formuliraju pitanja i tako razvijaju vještinu preciznog izražavanja.
Hashtagovi za predmete praktična su metoda za brzu razmjenu informacija.
Kao i na Facebooku, pratite Twitter račune svoje škole/fakulteta i potencijalnih poslodavaca. Iz vlastitog iskustva, veća je vjerojatnost da ćete dobiti odgovor na svoje pitanje na Twitteru nego na Facebooku, a može se dogoditi i da razvijete prisniji odnos s osobom koja tvita u ime vašeg potencijalnog poslodavca, što ne može odmoći pri natječaju za posao.
U posljednje vrijeme pojavili su se tzv. “životopisi u 140 znakova” (“140 character resume”). U sažetom tviterovskom obliku (140 znakova) predstavite svoje kvalitete najbolje što možete i dodajte hashtag #hireme (kod nas: #zaposlime, premda se još ne koristi na ovim prostorima). Zvuči neobično, ali ovakav način zapošljavanja polako se probija na tržište.
3. Pinterest
Boardovi poput Study tips otkrivaju nove strategije za učinkovitije učenje. Dok pripremate ispit, podignite si raspoloženje i obnovite motivaciju pinovima s boardova kao što je Surviving final exams.
Vizualizacija mnogima pomaže pri učenju, pogotovo kada je potrebno memorirati mnogo podataka. Potražite slike koje se odnose na gradivo kojim se trenutačno bavite i spremite ih na board, potom promijenite naslov u ono što je vama bitno u vezi te slike, a što se tiče gradiva koje učite. Kada prikupite sve slike, cijeli će board biti uredno organizirana vizualizacija gradiva koju možete proći nekoliko puta dnevno kako biste bolje upamtili ili ponovili naučeno.
4. Blog
Pokrenite blog namijenjen određenom predmetu ili školovanju općenito. Na njemu možete lako dijeliti linkove internetskih stranica, članke, videouratke i ostali materijal vezan uz gradivo. Tako se, recimo, na predavanju ili seminaru jednostavno možete prisjetiti referenca za neki podatak koji ste naveli. To je osobito korisno ako većina kolega iz razreda/grupe također ima blog iste namjene, jer tada mogu unaprijed (prije predavanja) vidjeti što se objavili na blogu pa ne morate brinuti hoće li razumjeti o čemu govorite ako to spomenete na predavanju.
Na blogu možete postaviti pitanje koje vas muči i potražiti pomoć kolega. Pitanje može poslužiti i kao podsjetnik na to da određenu temu morate bolje proučiti, pa poslije sami možete odgovoriti na pitanje koje ste si ranije postavili. Možda ćete tako pomoći i nekome od kolega.
Uz to, blog je zgodno mjesto za akumuliranje podataka vezanih za školovanje. Na kraju godine možete sa zadovoljstvom (i olakšanjem) provjeriti mnogobrojne postove o svemu što ste te godine naučili.