Gradovi na društvenim mrežama

Prvi pogled na krajolik hrvatskih gradova na društvenim mrežama odaje dojam raznolikosti i šarolikosti, no duboko ispod površine sve se svodi na samo još jedan trend. Većina gradova koji se promoviraju na društvenim mrežama to ipak rade na pogrešan način

Greške koje gradovi na društvenim mrežama čine česta su praksa. Umjesto Facebook fan stranica, kreiraju se profili pa se stječe dojam kako se nastupom na toj društvenoj mreži upravlja po principu “svi se koriste Facebookom pa svi o njemu sve znaju”, dok se na Twitter profilima često pojavljuje samo feed s fan stranica. S druge strane, rijetki su oni koji su planski iskoračili u dinamičan svijet društvenih mreža te iskoristili njihov puni potencijal. Čini se kako predstavnici gradova i turističkih zajednica nisu svjesni činjenice da su društvene mreže idealan komunikacijski kanal s lokalnom zajednicom, koji može uvelike pridonijeti promociji grada kreiranjem zajednice koja će o njemu komunicirati, dijeliti njegove sadržaje te tako privući turiste i znatiželjnike.

Glavni grad kao putokaz

Pri prvom pogledu na Facebook fan stranicu Turističke zajednice grada Zagreba jasno je da je riječ o glavnome gradu Hrvatske, a istaknuti su neki od njegovih prepoznatljivih motiva poput katedrale i licitarskoga srca. Uz fan stranicu, TZ ima profile i na Google Plusu, Twitteru, Pinterestu, YouTubeu te blog na Blogspotu, pa je tako kreirana dobra mreža društvenih profila putem kojih se, na hrvatskom i engleskom jeziku, obraća turistima iz Hrvatske i iz svijeta. Petra Maršić iz TZ-a i drugim gradovima preporučuje kreiranje profila na društvenim mrežama jer se mnogo ljudi o hrvatskoj metropoli raspituje putem njih i preporučuje sadržaj prijateljima, što generira veliku interakciju sa stranim turistima. Grad Zagreb sa svojim građanima redovito komunicira putem fan stranice na Facebooku i Twitteru.

Grad Rijeka također se može pohvaliti s nekoliko aktivnih društveno-mrežnih profila. No ono što može zbuniti njihove posjetitelje je prevelika umreženost istih. Naime, portal Moja Rijeka i internetske stranice Grada Rijeke imaju jedan Twitter profil, dok portal ima vlastite profile na YouTubeu, Facebooku i Instagramu, a grad na YouTubeu. Grad Zadar, pak, nema službenu Facebook fan stranicu ni profil na nekoj društvenoj mreži, a iz gradonačelnikova ureda poručuju kako nemaju u planu otvaranje društveno-mrežnih profila jer nemaju dovoljno ljudi koji bi se njima bavili na kvalitetan način.

Naša top turistička destinacija Grad Dubrovnik ima kreiranu, ali nažalost neaktivnu Facebook fan stranicu. Za komunikaciju s građanima koristi se i službeni profil grada, no forma koja se koristi je profil, a ne fan stranica. Fan stranica TZ-a nešto je aktivnija, a komunikacijom na engleskom jeziku, atraktivnim fotografijama te zanimljivostima s odredišta ispunjava svrhu promocije grada.

Grad Varaždin ima službenu fan stranicu na Facebooku i Twitter profil, a kako saznajemo od gradonačelnika Gorana Habuša, glavni ciljevi nastupa na njima su dvosmjerna komunikacija s građanima, transparentan rad gradske uprave i svih gradskih tijela. Gradonačelnik navodi kako je stranica namijenjena svim građanima koji se koriste društvenim mrežama i da tu vrstu razmjene informacija s građanima smatra izuzetno korisnom u procesu donošenja odluka, odnosno kreiranja i formiranja stavova izvršne vlasti, pa i njegovih osobnih.

Od ostalih većih hrvatskih gradova, službenu fan stranicu na Facebooku ima Slavonski Brod, koji komunicira samo s lokalnom zajednicom. Turistička zajednica Grada Karlovca na Facebook fan stranici i YouTube kanalu objavljuje sadržaje o glavnim zbivanjima u gradu, kao i grad Šibenik koji se na Facebooku, Twitteru i YouTubeu također obraća isključivo svojim građanima s ciljem informiranja o radu gradske uprave, kako poručuju iz gradonačelnikova ureda. Vrijedi spomenuti i profile Grada Maloga Lošinja i njegove Turističke zajednice kao svijetle primjere malih, ali dobrih nastupa na društvenim mrežama.

Čini se kako se turističke zajednice, koje bi među prvima trebale imati aktivne društveno-mrežne profile, bojažljivo poigravaju s mogućnostima koje društvene mreže pružaju. A ako već nisu, sada je trenutak da one, kao i sami gradovi, uvedu reda u društveno-mrežne profile kako bi turističku sezonu 2013. dočekali spremni, ali i osnažili komunikaciju s lokalnim zajednicama.

Privatni projekti koji promoviraju gradove na društvenim mrežama

Unatoč kaotičnoj situaciji s hrvatskim gradovima na društvenim mrežama, uspjeli smo pronaći nekoliko svijetlih primjera društveno-mrežne komunikacije koja se koristi za promociju destinacija. U prvome redu treba istaknuti fan stranicu zadarskog internetskog portala eZadar.hr, koja redovito, sjajnim fotografijama, promovira ovaj dalmatinski biser te prati njegov dnevni i sezonski ritam, a portal je aktivan i na Twitteru, Instagramu te Pinterestu. News blog Total Hvar projekt je inozemnoga pisca s prebivalištem u Jelsi na Hvaru i nekolicine inozemnih i domaćih autora koji tim putem pronalaze ono najbolje iz sadašnjosti, ali i prošlosti otoka. Osim na blogu, pohvalan projekt može se pratiti na Facebooku, Twitteru i YouTubeu, a svi koji to žele, mogu se pridružiti kreiranju sadržaja na spomenutom blogu.

cta-planb-3


Propustili ste