Foodspotting – društvena aplikacija za gurmane i sladokusce
- 23. svibnja 2014.
- #društvena aplikacija — #Foodspotting — #gurmani — #sladokusci
Želite prezalogajiti, a jede vam se nešto egzotičnije od uobičajenog zalogaja u Mlinaru? Planirate odvesti bolju polovicu na romantičnu večeru, a iscrpili ste sve dobre restorane u kvartu? Novo mjesto za objed pokušavate pronaći putem interneta, a ne želite provesti previše vremena čitajući recenzije na Foursquareu i TripAdvisoru?
Piše
Mia Mitrović

Rješenje je jednostavno: preuzmite aplikaciju Foodspotting i za nekoliko trenutaka na zaslonu vašeg pametnog telefona pojavit će se fotografije jela iz restorana, slastičarnica i zalogajnica u vašoj bližoj i daljoj okolici. Fotografije hrane na Foodspottingu izgledaju toliko ukusno da ćete ih poželjeti pojesti.
Foodspotting je društvena aplikacija pokrenuta 2009. kao klasični startup projekt. Današnja vlasnica, Alexa Andrzejewski, na ideju je došla kada je sa suprugom putovala Japanom. Uočila je da svi oko nje u restoranima kao ludi mobitelima fotkaju hranu i zanimalo ju je kamo fotografije odlaze. Na putu je kušala razna jela te je pokušavala pronaći način da ih sva zapamti kada se vrati u Ameriku.
U San Franciscu udružila se s mladim programerom Tedom Grubbom i stručnjakinjom za content marketing Sorayom Darabi te su zajedno stvorili prvu društvenu aplikaciju za hranu koja se primarno bavi jelima, a ne restoranima. Dvije godine poslije Foodspotting je ušao među 50 najboljih mobilnih aplikacija prema izboru časopisa Time, a u siječnju 2013. kupila ga je američka tvrtka Open Table. Želeći osuvremeniti svoje poslovanje (jer su se korisnici žalili da im stranica izgleda kao da je posljednji put redizajnirana 1999.), Open Table ”iskeširao” je za Foodspotting 10 milijuna dolara.
U čemu je fora?
Tajna uspjeha ove aplikacije mogla bi se sažeti u onu staru ”slika vrijedi tisuću riječi”. Za razliku od ostalih društvenih mreža i aplikacija posvećenih hrani, Foodspotting ne dopušta negativne reakcije i komentare. Štoviše, aplikacija uopće nema opciju komentiranja, što je čini bržom i jednostavnijom za korištenje. Za opis jela, korisnik Foodspottinga jednostavno će snimiti fotografiju i dodati nekoliko ”ukusnih” hashtagova te lokaciju na kojoj je jelo konzumirao. Ovim principom Foodspotting je iskombinirao sve prednosti Foursquarea i Instagrama – brzo i precizno geolociranje začinjeno ljubavlju prema fotografiranju hrane.
Najveće prednosti ove aplikacije su brzina, izgled i preglednost. Na Foodspottingu ćete pronaći samo dobre preporuke za ručak, a prijedlozi se prikazuju na zabavan, interaktivan i vizualno dojmljiv način. Zaista se može naći mnogo mjesta s finom klopom za koje uopće niste znali da postoje, a nalaze vam se doslovno ispred nosa.
Ova aplikacija idealna je za yuppieje i poslovnjake koji puno jedu vani, a hipsteri opsjednuti fotkanjem svakog svog obroka na Foodspottingu će pronaći svoju meku (i brojne sljedbenike). Također, veoma je korisna turistima te u svijetu slovi kao jedna od najčešće korištenih aplikacija za pronalaženje mjesta za objed na putovanjima. Zbog toga bi Foodspotting trebao koristiti svaki ugostitelj koji drži do svog lokala.
Upravo to je i najveća mana Foodspottinga u Hrvatskoj. Premda brojna istraživanja pokazuju kako se njime koristi velik dio stranih turista, u Hrvatskoj je dosad prošao prilično nezamijećeno. Od čitave zagrebačke ponude restorana koja je i više nego impresivna, Foodspottingom se koriste tek rijetki. A turistička sezona samo što nije počela.