Content marketing – odgovor na zasićeni Facebook

Na društvene mreže u Hrvatskoj troše se milijuni kuna, a najveći dio odlazi na Facebook. Što će tvrtke učiniti kada Facebook više ne bude in i imaju li plan b? Je li content marketing odgovor na ovo pitanje?

Više puta smo i sebi i drugima postavili pitanje iz naslova, a uglavnom smo dobili skeptične poglede iz kojih se lako moglo iščitati kako Facebook nikada nikome neće dosaditi te da je suludo uopće pomišljati na tako nešto. No povijest nam pokazuje da se na internetu stvari mijenjaju – tko god je prisutan na internetu duže od deset godina i sam se mogao uvjeriti u to. Nekad je društveno-mrežnim svijetom dominirao MySpace, na hrvatskom internetskom prostoru blog servisi bili su početna stranica, a fotografije smo stavljali na Flickr. Krajem devedesetih visjeli smo na news grupama, kasnijih godina i na stranici forum.hr, a danas smo na Facebooku, Twitteru, Tumblru, Instagramu.

Za obične korisnike potpuno je svejedno što je in – mi migriramo kako nam se i što sviđa. Sutra ćemo umjesto na Facebooku biti na Pheedu, fotke nećemo stavljati na Instagram već na Tadaa, a glavno mobilno polazište bit će nam Path ili Fancy. Što će učiniti tvrtke koje su već potrošile dovoljno novca na Facebook promociju? Trebaju li i dalje računati na ovu još uvijek najpopularniju društvenu mrežu? Naravno. I dalje se radi o broju 1 u društveno-mrežnom svijetu u koji i dalje treba ulagati, no osim Facebooka, treba imati i plan b! A u ovome slučaju plan b bi trebala biti vaša internetska stranica i sadržaj na njoj!

Content marketing je jedini marketing koji nam je preostao, rekao je, pomalo dramatično, Seth Godin, vjerojatno najpoznatiji marketinški stručnjak. I nije to (jedini) razlog zašto biste se trebali posvetiti vlastitom magazinu ili blogu. Internetski magazin, priznajem, možda zvuči skupo, ali nije – mjesečna cijena jednog svakodnevno ažuriranog internetskog magazina je ista (+/-) kao i cijena 1/1 reklame u subotnjem izdanju dnevnih novina. A može vam donijeti recimo 50 tisuća posjeta mjesečno (+/-), odnosno vratiti čitatelje ako traže nešto preko Googlea. Ono što je dovoljno važno jest da zajednicu gradite i oko svog magazina/bloga, a ne samo na društvenim mrežama na kojima nemate potpunu kontrolu. Ipak, još je važnije to što od magazina ili bloga možete napraviti profitabilan projekt koji se sam isplaćuje i koji nakon nekog vremena više nije trošak – možda vam čak osigura i dobit.

Jedan od najboljih primjera u nas za tako nešto jest Coolinarika koja je, nemojmo to zaboraviti, jedna velika, lijepa i diskretna reklama za Podravkine proizvode, a koja okuplja zajednicu od tko zna koliko tisuća ljudi (i ja sam član te se često služim njihovim receptima prilikom kuhanja) i koja je postala sinonim za online recepte. Osim toga, tu je i Online.hr (koji radimo u Jasno&Glasno) te B.netov filmski TV magazin, koji također može poslužiti kao primjer kada je riječ o Googleu. Naime, kada na ovom pretraživaču upišete ”najbolje romantične komedije”, prvi rezultat je upravo online.hr odnosno tekst objavljen 7. prosinca 2011.

Još jedan od zgodnih primjera jest i Ključ13 – riječ je o video podcastu odnosno kompletnoj stranici koja se bavi ”uradi sam” temama, a koju producira ekipa iz tvrtke Centar alata. Naravno, internetski magazini ili blogovi nisu jedini odgovor, postoji niz alata za proizvodnju sadržaja: video – izvrstan je primjer Will It Blend (211 946 822 pregleda do danas!), newsletter – kolege iz Gingerneta šalju tjedni pregled social media/digital marketing vijesti, infografike – za kompaniju Grasshopper vjerojatno nikad ne biste čuli da nije njihovih infografika, blogovi – pogledajte Ice Cream Journal Turkey Hilla, internetski magazini – Tablespoon General Millsa je primjer za prste polizati, a tu je i domaći Colours of Istria koji također jake karte stavlja na sadržaj. Svakim od ovih alata i slučajeva bavit ćemo se mnogo opširnije u rubrici Content marketing na planb.hr.

Sam content marketing naravno ne isključuje druge oblike oglašavanja niti je posljednja slamka spasa, kako to ponekad predstavljaju oni koji se pozivaju na Godinovu rečenicu. No za one koji žele bolju i veću kontrolu nad zajednicom koju grade (a koja je dugoročan i višegodišnji projekt), raditi to na vlastitoj domeni svakako je bolje rješenje.

cta-planb-3


Propustili ste