Ankete na Twitteru – da ili ne?
- 3. studenoga 2015.
- #twitter — #twitter polls
Ako svakodnevno koristite Twitter, sigurno ste primijetili kako vaša omiljena društvena mreža ima jednu novu opciju – kreiranje anketa! Istina, na prvi pogled čini se kako je Twitter malo zakasnio s anketama jer je sličnu mogućnost nekad pružao i konkurentski Facebook, ali cijela ideja možda ipak još nije istrošena.
Coming soon! We're rolling out the ability for everyone to create polls on Twitter: https://t.co/pH5a8q9Ujz pic.twitter.com/ijAKEMUdf1
— Twitter (@twitter) October 21, 2015
O čemu je zapravo riječ? Nova značajka Twitter Polls omogućuje vam jednostavno kreiranje anketa na bilo koju temu, pri čemu uz željeno pitanje možete ponuditi dva moguća odgovora, odnosno izbora. Dvoumite se kako nazvati novoga kućnog ljubimca? Niste sigurni koji biste film pogledali večeras? Zanima vas koje modele mobitela preferiraju drugi korisnici? Za sve to sada možete konzultirati zajednicu na Twitteru.
Kreiranje ankete pritom je jednostavno poput pisanja tvita, dok sudjelovanje u njima od vas zahtijeva samo dva klika u desktop inačici, odnosno jedan “tap” ako koristite mobilnu aplikaciju. Glasanje je anonimno, anketa je aktivna 24 sata od objavljivanja, a u svakome trenutku možete provjeriti koliko se ljudi odazvalo na nju.
Were Ross and Rachel on a break?
— polls (@polls) November 1, 2015
I dok se većina “običnih” korisnika ovih dana dobro zabavlja, smišljajući što duhovitija i trivijalnija pitanja, brendovi i kompanije na Twitteru dobili su novu mogućnost za interakciju s fanovima i sljedbenicima. Doduše, ankete same po sebi nisu novost na Twitteru, ali kako bi ispitali “javno mnijenje” korporativni profili prije su se morali oslanjati na hashtagove i postojeće opcije poput retweeta ili favea, a praćenje rezultata pritom je zahtijevalo malo više vremena i pozornosti. Nova opcija cijeli proces anketiranja u potpunosti pojednostavljuje, a broj glasova i rezultat mogu se pratiti u stvarnome vremenu.
Brendovi tako pomoću anketa mogu brzo i lako otkriti kako njihovi korisnici “dišu”, odnosno saznati kakav bi sadržaj željeli vidjeti (idealno za novinare i medijske kuće), koji im se proizvod više sviđa, što općenito misle o nekoj aktualnoj temi, kakve su im navike u korištenju određenih servisa, kakve sportske rezultate predviđaju i slično. Dodatan bonus je to što se oko anketa može razviti zanimljiva konverzacija (standardna opcija “Reply” i ovdje je u igri), što u konačnici opet povoljno utječe na interakciju i angažman korisnika.
Will the bitcoin price continue to rise through November 2015? #bitcoinprice #POLL https://t.co/suBkr9ex5T
— CoinDesk (@coindesk) October 28, 2015
Ipak, valja imati na umu kako u svijetu društvenih mreža zanimanje za novitete nerijetko zna splasnuti u kratkome roku, a Twitter u ovome slučaju čak i nije predstavio ništa originalno niti neviđeno. Isto tako, mnogima sigurno djeluje ograničavajuće što ankete pružaju mogućnost samo dvaju izbora, premda nije isključeno da Twitter u budućnosti nešto promijeni po tom pitanju.
S druge strane, minimalizam je sasvim u skladu sa samom prirodom Twittera kojim kolaju kratke i brze informacije, a njegova “ograničenja” redovito su znala rezultirati zanimljivim kreativnim rješenjima brendova i ostalih korisnika. U konačnici, upravo će o njima i ovisiti (ne)uspjeh najnovije opcije.