9Gag – loša Facebook strategija

U posljednje vrijeme na Facebook stranicama hrvatskih tvrtki svaki dan možemo vidjeti šaljive fotke preuzete s 9Gaga, koje ispada a često i jest jeftino pecanja lajkova. Što je u konačnici random smiješna fotka donijela vašem brendu?

Facebook volim dijeliti u dvije faze. Prva je bila prije uvođenja metrike people talking about, a druga nakon toga. U prvoj fazi Facebooka vladala je utrka za što većim brojem fanova. Ako si ih imao mnogo, tada si u očima drugih bio relevantan i popularan. Takav pogled na ovu društvenu mrežu doveo je do kupovanja lažnih fanova, realno stanje aktivnosti bilo je skriveno od očiju javnosti pred kojom se sjajila samo besprijekorna ambalaža. Onoga trenutka kada je Facebook uveo mrski talking about, mnogi su raskrinkani i suočeni sa siromašnom brojkom stvarnih i aktivnih fanova. Budući da su administratori fan stranica shvatili kako nema kruha od lažnih brojki, morali su pronaći nov način kako privući fanove i potaknuti ih na lajkanje i dijeljenje sadržaja. Potom se pojavio 9Gag, a ostalo je povijest. Šaljive ilustracije i fotografije popraćene odgovarajućim natpisima napravile su invaziju u svijet društvenih mreža i zatrpale news feedove, a mnogim voditeljima fan stranica omogućile da koriste tuđu kreativnost kako bi postigli velik broj lajkova na objavama te automatski povećali talking about. Takvi sadržaji trenutačno postaju viralni. Međutim, osim lajkova i pokojeg dijeljenja, neće osigurati veću popularnost vašeg brenda i lojalnost korisnika.

Ipak, objavljivanje takvog sadržaja nije u potpunosti promašeno. Svi ponekad pribjegavamo tome da, kada naiđemo na nešto što je zbilja originalno, smiješno i zabavno, to jednostavno moramo podijeliti sa svojom virtualnom zajednicom. Takav sadržaj zaista može pomoći u animiranju fanova i privlačenju njihove pažnje, i ponekad se treba udaljiti od uobičajenih objava. No problem nastaje onda kada community menadžer ne zna stati i gotovo cijelu strategiju temelji na objavljivanju simpatičnih i smiješnih fotografija, umjesto da otkrije način kako pridobiti pažnju svojih fanova te im ponudi relevantan sadržaj koji će ih upoznati s brendom/organizacijom, ili što god promovira.

Brojke koje ne znače mnogo

Posao community menadžera mnogo je složeniji od objavljivanja šaljivog sadržaja. Onaj prosječan neće se previše zamarati statistikama i analizama sadržaja i interakcije, već će radije pribjegavati lakšim i provjerenim načinima privlačenja pažnje fanova. Jedina mjera mu je broj lajkova i talking about, bez obzira na način kako je to postigao. No te brojke u konačnici ne znače mnogo ako ćete oko sebe okupiti korisnike koji su tu samo kad objavite simpatičnu fotografiju. To se dogodilo portalu Danas.hr  koji ima mnogo reakcija na nerelevantan sadržaj, a premalo komentara na objave sadržaja s njihova internetskog portala. S obzirom na to da je riječ o portalu koji se bavi društvenim i političkim pitanjima, šteta je što na fan stranici nije uspio pronaći način kako još više angažirati čitatelje.

Činjenica je da je slika u online svijetu privlačnija, a na društvenim mrežama može dovesti do bolje interakcije s fanovima. No to ne znači da trebate preuzeti svaku objavu s 9Gag i sličnih stranica, već je prilikom objavljivanja takvog sadržaja potrebno pronaći balans i biti umjeren, a istovremeno razvijati i vlastitu kreativnost. Upravo je to jedna od poželjnijih karakteristika community menadžera, koji moraju razmišljati ne samo o tome što će prezentirati svojim fanovima, već i o samome načinu te prezentacije. Informacija i zabava osnovni su razlozi prisutnosti na društvenim mrežama. Pokušajte spojiti oboje – ako već objavljujete smiješnu fotografiju mačke, potrudite se to na neki način povezati s vašim brendom.

Dobri primjeri iz prakse

A oni kreativniji mogu i sami kreirati takav sadržaj, primjerice poput administratora brenda Oreo koji itekako obraćaju pažnju na vizualni identitet, kreativnost izražavaju kreirajući niz humorističnih ilustracija i fotki koje su izravno povezane s brendom, a pritom bilježe brojne reakcije svojih fanova. Tim ljudi koji stoji iza ovoga profila nije zanemario zabavu, jer komunikaciju s fanovima velikim dijelom temelji upravo na tome. Ali pored zabave ne izostavlja ni informativnu i korisnu funkciju. Dakako, u prvom planu je kreativnost koja kod fanova stvara feelgood connection.

Stvaranje veze s korisnicima ne znači objavljivanje svega što prolazi i izaziva njihove reakcije. Prije svega, na društvenoj mreži se nalazite kako biste nešto prezentirali i ostvarili dvosmjernu vezu s fanovima. Što je u konačnici random smiješna fotka donijela vašem brendu? Na koji način su se vaši fanovi poistovjetili s fan stranicom i onime što predstavljate, jeste li uspjeli doznati njihovo mišljenje o vama, kako ste se povezali s njima osim na jednoj površnoj razini? Takav sadržaj nema nikakvu vrijednost za vaš brend, a usput riskirate gubitak fanova koji su tu jer ih zanima relevantan sadržaj i ono što nudite te žele saznati nešto više o tome, a ne biti zatrpani nevažnim objavama.

cta-planb-3


Propustili ste