Inovativni glazbeni spotovi
- 8. lipnja 2016.
- #videospotovi
Eksperimentiranje s formom, tehnologijom i stilovima u glazbenim je spotovima već dugo često i rado viđeno, no u posljednje vrijeme, oni su postali još inovativniji i progresivniji (ponajviše zahvaljujući sve većim i uzbudljivijim mogućnostima digitalnih tehnologija). Izdvojili smo 10 spotova koji su proteklih nekoliko godina na različite načine oduševili i pomaknuli granice glazbene videoumjetnosti.
Radiohead – House of Cards (2008.)
Bez svjetla i kamere, videospot je snimljen isključivo 3D tehnologijom i obradom informacija o oblicima i njihovoj međusobnoj udaljenosti.
Arcade Fire – The Wilderness Downtown (2010.)
Interaktivni multimedijalni video Chrisa Milka i sami možete pokrenuti na posebnoj stranici. Najprije će vas pitati adresu na kojoj ste odrasli, a onda će Google maps i HTML5 učiniti svoje u ovome spotu koji vrlo vješto kombinira tehnologiju i ljudske emocije (usput reklamirajući Google Chrome).
Roy Kafri – Mayokero (2011.)
Genijalnost ovoga spota leži u jednostavnosti ideje koja stoji iza njega. Režirao ga je izraelski redatelj Vania Heymann, čije ćete ime još koji put susresti na ovome popisu.
Bob Dylan – Like A Rolling Stone (2013.)
U povodu objave Best Of Bob Dylan box seta, ova kultna pjesma dobila je svoj novi interaktivni spot. Riječ je o playeru koji gledatelju omogućuje mijenjanje televizijskih kanala. Redatelj i ovoga uratka je Vania Heymann.
20syl – Kodama (2014.)
Šest ruku i elektronski instrumenti dekonstruiraju naizgled jednostavan nastanak elektronske glazbe (“stisneš nekoliko gumba i to ti je to”).
Chemical Brothers & Beck – Wide Open (2015.)
U ovome naizgled jednostavnom plesnom videu plesačica se korištenjem sofisticiranih vizualnih efekata polako pretvara u trodimenzionalnu celularnu strukturu.
Björk – Stonemilker (2015.)
Iako su inovativni spotovi već dugo integralni dio njezine glazbe, Björk je za pjesmu Stonemilker s albuma Vulnicure nadmašila samu sebe: spot je 360 stupnjeva virtualne realnosti, a svoju premijeru imao je u MoMa-i u New Yorku. Za sve bez vlastitoga VR head seta, spot je stavljen na YouTube (uključujući interaktivne kontrole).
Namie Amuro – Golden Touch (2015.)
Nakon nekog vremena bjesomučnog tiskanja i prepipavanja touchscreena, shvatit ćete da je interaktivnost ovoga spota simulirana, ali bez brige: ideja koja stoji iza spota nije nimalo manje genijalna. Napravila ga je japanska kreativna agencija Party, specijalizirana za inovativan storytelling uz pomoć tehnologija.
Unknown Mortal Orchestra – Multi-Love (2015.)
Spot je putovanje kroz šareni digitalni svijet i sam po sebi ne bi dospio na naš popis, ali izlazak videa popraćen je interaktivnom aplikacijom kojom se korisnik može kretati kroz svijet prikazan u videu.
Coldplay – Up & Up (2016.)
Tehnika nadrealnoga kolaža već dulje vrijeme žari i pali internetskim prostranstvima, ali njezina primjena na formu videa mala je revolucija u svijetu glazbenih spotova. Vania Heymann i Gal Muggia primjenom te tehnike stvorili su zaista prekrasan video.