Solaborate – društvena mreža za one koji rade u tehnološkim tvrtkama
- 14. svibnja 2013.
- #društvene mreže — #facebook — #Solaborate — #specijalizirane društvene mreže
Facebook ima više od milijardu korisnika i njegov osnivač Mark Zuckerberg voli se time pohvaliti. Međutim, je li to uistinu prednost? Milijardu korisnika znači i ogroman raspon želja, afiniteta i zahtjeva, koje Facebook sigurno ne može zadovoljiti jer nudi uslugu jedinstvenu za sve. S druge strane, kada nešto promijeni ili uvede novinu, korisnici često reagiraju zbunjeno i s negativnim reakcijama.
Piše
Tomislav Hrastovčak
U slučaju najveće društvene mreže uistinu je teško postići situaciju ”vuk sit, a koza cijela”. Zbog toga bi u skoroj budućnosti mogle profitirati nišne društvene mreže koje se okreću užem krugu korisnika i pružaju im nešto specifično i drukčije, nešto što ne mogu dobiti na mainstream platformama. Već sada postoje internetski servisi za vlasnike kućnih ljubimaca, roditelje, knjigoljupce ili znanstvenike, a u njihovu društvu odnedavno je i jedna zanimljiva društvena mreža pod nazivom Solaborate.
Solaborate je postao dostupan široj javnosti krajem travnja, trenutačno se nalazi u beta-fazi i za njegovo korištenje potrebno je zatražiti pozivnicu na početnoj stranici. Riječ je o društvenoj mreži čija je glavna svrha povezivanje ljudi zaposlenih u tehnološkom sektoru, odnosno svih onih koji se profesionalno bave hardverom, softverom i pratećim uslugama. Nova platforma tako kompanijama i profesionalcima pruža alate i usluge za komunikaciju i suradnju u realnome vremenu, koji im mogu potencijalno pomoći u rješavanju poslovnih zadataka i problema.
Korisnici pritom mogu pokretati diskusije, slično kao i u grupama na Facebooku, koristiti videochat, razmjenjivati velike datoteke, demo-verzije proizvoda te općenito multimedijalni sadržaj, ali i pretraživati oglase za posao, pronaći klijente, poslovne partnere itd. Drugim riječima, Solaborate je iskoristio poznate značajke Facebooka, Dropboxa, Googlea i LinkedIna te ih objedinio u jednoj platformi koja je prilagođena točno definiranom tipu ljudi. Sasvim očekivano, servis istodobno omogućuje i kompanijama da kreiraju svoje službene profile.
Osim što snažno stavlja naglasak na kolaboraciju u realnome vremenu (koncept koji pomalo podsjeća na ugasli Google Wave), servis je zanimljiv i po tome što korisnik može dobiti svojevrsne bodove za svoj angažman, a koji ovise o razini aktivnosti, dijeljenju korisnoga sadržaja te broju sljedbenika i veza s drugim korisnicima. Valja napomenuti i da Solaborate ima ugrađen sustav za borbu protiv spamera tj. onih koji bi mogli zasuti druge korisnike nerelevantnim ponudama proizvoda i usluga.
Tvrtka Solaborate pokrenuta je 2010. godine sa sjedištem u Los Angelesu, a prema pisanju ZDneta, njezin je osnivač i izvršni direktor Labinot Bytyqi timove za razvoj i testiranje nove društvene mreže postavio u Skoplju i Prištini. Krajem travnja kompanija se oglasila priopćenjem u kojemu je objavila kako je od poslovnih ”anđela” i individualnih ulagača prikupila više od milijun dolara sredstava. Tvrtka zasad planira ostvarivati prihod isključivo od oglašavanja, pa trenutačno ne nudi dodatne servise uz plaćanje.
Prve su recenzije Solaboratea na tehnološkim portalima pozitivne i ideja djeluje vrlo obećavajuće, a s obzirom na cijeli koncept, pomalo čudi što se ovakav servis nije pojavio i ranije. Solaborate već u startu ima potencijalnu prednost jer je ionako namijenjen onom tipu korisnika koji se ne ustručava odmah isprobati nešto novo, pogotovo ako mu to olakšava rad i svakodnevnu komunikaciju. Premda nije poznato koliko ga ljudi trenutačno koristi, za Solaborate ćemo, kako se čini, još zasigurno čuti.