Reklame koje ruše stereotipe: Tko je od marmelade, a tko od čelika?

Postoje reklame, a postoje i reklame koje šire angažiranu društvenu poruku i pričaju priču koja ostavlja dojam.

Živimo u vremenu kada oglasne kampanje ne skupljaju samo broj impresija, već im je cilj i ostaviti impresiju na gledatelje, slušatelje ili čitatelje, odnosno ostaviti trag. Iako nam se često čini kako reklame s porukom bacaju brend u drugi plan, one zapravo ostavljaju jak utisak na potencijalne fanove toga brenda i to iz jednog jedinog razloga – ne banaliziraju kupca i ne prodaju mu agresivno proizvod, već šire angažiranu poruku i pričaju priču koja ostavlja dojam. Moramo vam reći kako smo veliki fanovi takvih reklama jer nas, naravno, motiviraju i inspiriraju, a to je njihov krajnji cilj, zar ne?

Iako živimo u vremenu kada smo kao civilizacija (valjda) dosegnuli neke standarde, ipak, nažalost, često svjedočimo neravnopravnosti i nepravdi u svijetu. Možda ona koja je najviše trending i o kojoj se najviše priča jest položaj žena u društvu. Je li moderno ganjati karijeru ili biti majka, ili oboje u isto vrijeme; što zapravo određuje žene, njihov položaj u društvu ili u kući, ili oboje – ili nešto treće..? Zašto uopće moramo postavljati takva pitanja, a kamoli na njih odgovarati? Žene, kao i svako drugo biće, određuju same. U aktualnom nacionalnom, ali i globalnom ozračju, nažalost, ni to više nije sigurno, a pitanje je – je li ikada bilo? Ono što je sigurno je to da žene čine većinsku i u mnogim industrijama ključnu publiku kupaca. I tu leži kvaka – ili prilika?

Je li vas razveselio kip djevojčice koja prkosi moćnom biku na Wall Streetu kojim nas je za ovogodišnji Međunarodni dan žena počastila tvrtka State Street Global Advisors u suradnji s marketinškom agencijom McCann New York? Djevojčica je tamo postavljena kako bi podsjetila na snagu i važnost ženskoga leadershipa u moćnoj financijskoj industriji te pozvala tvrtke da osnažuju žene za preuzimanje vodećih upravnih pozicija.

Trendu ili angažiranom reklamnom pokretu pridružio se i veliki Nike sa svojom reklamom “Od čega su djevojke?” (What are girls made of?). U kratkom videu koji počinje tradicionalnom ruskom pjesmom, propituju se stereotipi koji se pridaju ženskom spolu. Jesmo li od marmelade ili od ustrajnosti, pitaju se ovom reklamom na rusko tržište.

Zanimljiva je i reklama u sklopu kampanje #BelieveInMore kojom se propituje vječno sociološko pitanje: Što će drugi reći o meni? Ovo pitanje dobiva drugu dimenziju u konzervativnom društvu Bliskog istoka gdje su ženama ograničene mnoge stvari koje uzimamo zdravo za gotovo, kao na primjer trčanje ili bezbrižna vožnja skateboarda. U inspirativnoj reklami pojavljuju se arapske atletičarke.

Svima ostaju u sjećanju reklame za Dove u kojima ne sudjeluju top modeli i lica s modnih pista, već žene s kojima se svaka od nas može poistovjetiti. Pozornost je privukla i kampanja Alwaysa #LikeaGirl kojoj je cilj ohrabriti djevojčice da se bave sportovima, i onim grubim i onim nježnim, jer sportski duh ne poznaje predrasude.

U marketinškoj industriji već je uvažen i termin femvertising, a već dvije godine dodjeljuje se i istoimena nagrada za korporativne reklame koje ruše zidove i stereotipe. Na kraju dana cilj je i tih reklama prodaja, no morate se složiti kako bolje zvuče (i djeluju) kad su pomalo kontroverzne. Koji je omjer prodajnog i angažiranog te koja polovica prelijeva čašu u femvertisingu, tajni je recept svakog oglašivača, a na nama je da odlučimo koju ćemo polovicu odabrati.


Daneli je traženje​ prigodnih​ gifova omiljeni dio dopisivanja, ali voli i kad se tehnologija koristi za društveno angažirane projekte.

Propustili ste