INTERVJU: Tomo Ricov i Nikola Vrdoljak, Weekend Media Festival

Ljeto je stiglo a s ljetom se lagano pripremamo za najveću komunikacijsku manifestaciju godine – Weekend Media Festival u Rovinju koji će se održati taman kada pomislite da vam je ljeta dovoljno, od 18. do 21. rujna ove godine. O festivalu, publici koja ga posjećuje, predavanjima i radionicama, startupima i nosivoj tehnologiji govore Tomo Ricov, direktor festivala i Nikola Vrdoljak, direktor programa.

Imate li informaciju koliko se poslova sklopi na Weekendu? Je li neki ”Weekend geek” to pokušao izračunati?
Tomo Ricov:
Nemamo točnu informaciju, to je naravno nemoguće izračunati. U svakom slučaju ima ih mnogo, svako malo čujemo za novi deal koji je rezultat susreta na Weekendu. Čak se prije 2 godine jedan od najvećih američkih sportsko-medijskih dealova te godine dogovorio upravo na Weekendu. Izgleda da male digitalne agencije najviše profitiraju od networkinga na festivalu. Svakako treba iskoristiti priliku koju pruža Weekend, a to je da u ležernoj atmosferi možeš doći do svakog koji nešto znači u regionalnoj komunikacijskoj industriji.

Ove godine imamo dosta future tema – industrija nosive tehnologije, neuromarketing. Ide li Weekend više prema takvom sadržaju – trendovima koji nas očekuju?
Nikola Vrdoljak:
Na Weekendu se uvijek trudimo pratiti i prenositi trendove. Radimo to od samog početka festivala, ali dobro ste primijetili da toga imamo sve više. Ipak nije to do nas, već možemo reći da je digitalizacija prodrla u sve više sektora i industrija, i to se reflektira na naš program.

Unatoč krizi, ni Weekend ni publika ne posustaju. Je li teško svake godine smisliti tonu novih stvari i biti inovativan?
Tomo Ricov:
Nije lako. Naš najveći strah je da ne postanemo dosadni i nerelevantni. Zato stalno uvodimo novitete u program i izgled festivala. BalCannes i SoMo Borac vrlo su dobro prihvaćeni noviteti na festivalu. Ove godine imamo i nekoliko novih, a jedan od njih je i nova dvorana Radionica, koja je zapravo mjesto gdje se dobiva konkretno, stručno znanje na Weekendu.

Naglasak je dakle i na radionicama, praktičnom znanju. Zašto ste odlučili pojačati taj segment?
Nikola Vrdoljak: Slušamo publiku. Imali smo mnogo zahtjeva za dobivanje prilike da se nešto konkretno i nauči. Ovaj segment prvenstveno je namijenjen klijentima, odnosno ljudima koji rade u tvrtkama kojima primarni posao nisu komunikacije. Ovo im je prilika ući u tajne zanata i vidjeti kako razne agencije, od kreativnih, medijskih pa do digitalnih funkcioniraju. Znanja koja se mogu naučiti korisna su svima danas, a s obzirom na to da imamo relevantne domaće stručnjake, vjerujem da će sudjelovanje biti korisno i iskusnim agencijskim ljudima.

Dva panela će sigurno izazvati pažnju, Otići ili ostati i Zašto financiramo startupe. Koji su vaši odgovori na ta pitanja?
Nikola Vrdoljak:
Moj posao je da postavim pitanja, a na sudionicima panela i samoj publici su odgovori. Dva spomenuta panela proizlaze iz rasprava koje su se događale u javnom prostoru. Vjerujem da zaslužuju više pozornosti pa ćemo se s njima susresti i na Weekendu. Otići ili ostati pitanje je koje si mnogi danas postavljaju, ali prava poenta je pitanje potencijala ovog društva. Pitanje je široko i nimalo jednostavno i zato ćemo pozvati goste iz različitih sfera društva kako bi pokušali na njega odgovoriti. S druge strane, startupi su trend koji je nemoguće izbjeći. Godinama smo promovirali startupe i nadali se da će ući u mainstream. Danas su startupi tema koju vjerojatno spominje svaki političar, pa je vrijeme da se zapitamo i zašto bi ih uopće trebali financirati. U opisu smo postavili provokativnu tezu da svi dobri startupi završe u Americi i tamo plaćaju porez. Teza u biti kaže da mi s periferije subvencioniramo razvijena tržišta. Želim čuti jasnu argumentaciju zašto to nije tako ili zašto jest? S jedne strane, želimo vidjeti egzaktne rezultate i analize dosad učinjenog. S druge strane, možemo reći da dok si jasno ne odgovorimo na ovo pitanje, neće biti ozbiljnog financiranja startupa. Kao u svakom poslu, želimo bolje shvatiti koncept, vidjeti koliko nas to stoji i koji su rizici.

Na pressici ste rekli kako biste željeli da i ove godine ljudi kažu da im je žao što su morali propustiti neka predavanja jer se preklapaju s drugima. Kako odabrati bolje predavanje? Postoji li neka provjerena formula?
Nikola Vrdoljak: Panela i predavanja na Weekendu je mnogo. Festival pokriva velik broj područja i cilj nam je omogućiti svakome da doživi Weekend na svoj način. Ako želite, na Weekendu možete pratiti samo digitalne i tehnološke teme ili možete pratiti samo medijske. Također, mnogi dođu samo odraditi poslovne večere i uživati u Rovinju. Neki Weekend doživljavaju kao posljednji vikend na moru prije sezone, dok je drugima to vrlo zauzet poslovni vikend. Weekend ima mnogo lica i sami birate kako vam odgovara. Personalizirajte svoj festival.

Weekend se vizualno mijenja, možemo li uskoro očekivati novi site?
Tomo Ricov:
Kako se mijenja festival mijenja se i site. Nastojimo da bude što pregledniji i informativniji.

Osim dnevnog, Weekend ima i bogat noćni program. Što se posebno izdvaja ove godine, što ne smijemo propustiti?
Tomo Ricov:
Sve tri večeri festivala bit će zasigurno dobri tulumi. S detaljima ne možemo još izaći, ali jedne stvari se ne trebate bojati, a to je da se nećete dobro provesti na tulumima Weekenda.

wmf7


Propustili ste